Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Första året på Hogwarts (ROLLSPEL)

Forum > Quidditchplanen > Första året på Hogwarts (ROLLSPEL)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Tänkte att vi kunde ha ett rollspel, då jag älskar att rolla i (om kanske man ska säga?) Harry Potter.
Tänkte då att man skulle fylla i den här listan nedan, och sedan börja skriva.
Första året på Hogwarts. Nya elever, i "nya" elevhem.
(ÖPPEN FÖR ALLA, bara ni kan iallafall lite om Hogwarts. )

Min karaktär;
Namn: Abigail Sky
Ålder: 11
Årskurs: Första året
Familj: Halvblod, pappan var trollkarl men han råkade utför en olycka.
Elevhem: Hufflepuff
Utseende: Axellångt, mörkbrunt hår med grå ögon.
Övrigt: Hennes bästa kompis är David, han är också halvblod men han hamnade i Gryffindor.

det är bara att hoppa på! skriv om din karaktär/person och börja rolla

1 sep, 2011 18:16

Detta inlägg ändrades senast 2011-09- 1 kl. 19:53
Antal ändringar: 1

Jack Axelon
Elev

Avatar


Min karaktär:

Namn:Jack Axelon
Ålder:11
Årskurs:Första året
Familj:Halvblod.Kallas bland sina vänner Halvblodsprinsen.Båda föräldrarna lever.
Elevhem:Ravenclaw
Utseende:Midjelångt Gyllengult svallande.
Övrigt:Hans bästa kompis är Alfred som hamnade i samma elevhem.Han fick Snapes gamla trolldrycks bok av Harry.
Trollstav:13 tum lång.Pilträ och enhörningshår.

Framstår jag som ett creep? Min ff:http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=41038

1 sep, 2011 18:52

Borttagen

Avatar


Abigail satte sig nervöst ner på pallen längst fram i Stora Salen och Sorteringshatten blev placerad på hennes huvud.
"Hm..." Hatten mumlade ohörbart.
Tänk om jag inte blir placerad någonstans? Tänk om jag kommer kastas ut, att jag inte kommer passa i något elevhem? tänkte hon nervöst.
Det hördes en låg grymtning och Abigail hoppade till, drog i sin klädnad.
"HUFFLEPUFF!" skrek hatten och applåder ekade i salen.
Abigail ställde sig upp och gick mot Hufflepuffbordet och satte sig bredvid en annan förstaårselev, Claire.

1 sep, 2011 20:02

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Första året på Hogwarts (ROLLSPEL)

Du får inte svara på den här tråden.