Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Första året

Forum > Quidditchplanen > Första året

1 2 3 ... 20 21 22
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Fotbollsgustav
Elev

Avatar


Hej jag undrar om det är några som vill vara med på ett rollspel som utspelar sig på Hogwarts det första året? Jag tänkte att man är en påhittad person som ska börja sitt första år på Hoqwarts. Tänk på att namnet ska vara relaterat till Storbrittanien elr Irland

Jag vill vara min egna fanfiction karaktär James Lynch. Jag kommer också att vara sorteringshatten och några lärare.
Om du vill gå med fortsätt bara på tråden och svara som jag ger som ett exempel här nedan. Du kan också ansöka om att få vara lärare.
Det elevhemmet du väljer måste inte vara det elevhemmet du kommer bli tilldelad av sorteringshatten. Den kommer kolla på beskrivningen av dig så att den stämmer med elevhem.


Namn: James Lynch
Ålder 11
Längd/Vikt 160/51
Blodstatus: Renblod
Familj: Mamma Annett, Pappa Martin Jr., Storasystrarna Clara (13 år, Ravenclaw) och Ellionore (16 år, Gryffindore)
Favoritelevhem: Slytherin
Trollstav: 10 tum, alm, drakhjärtesträng som kärna.
Utseende: Kort, blont hår. Blåa ögon. Ganska kraftig. Stora händer och fötter. Ganska stor näsa och mun.
Beskrivning: James Lynch gillar att bestämma och ifall att personer inte gör som han säger blir han ofta sur. Han är snäll mot tjejer och några få killar. Han har inte nåt emot mugglarfödda. Hans favoritämne är Försvar mot Svartkonster. Han är smart och listig.


Om det är någon som vill vara med är det bara att skriva i denna tråden och hitta på din egna karaktär. När vi är tillräckligt många börjar rollspelet. Alllt kommer inte följa böckerna eftersom att det är nya karaktärer som gör andra sorters saker. Du kan exempel välja vem du vill vara tillsammans med, vilken årskurs du vill gå i, vilka föräldrar du vill ha här måste paren vara lite realistiska de ska exempel inte stå på olika sidor.


Gustav Olsson - a new star was born.

17 aug, 2011 09:56

Detta inlägg ändrades senast 2011-08-18 kl. 10:49
Antal ändringar: 1

parkinson123
Elev

Avatar


Får man tillhöra en familj från böckerna? (a)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

17 aug, 2011 10:06

Fotbollsgustav
Elev

Avatar


Ja det får man.

Gustav Olsson - a new star was born.

17 aug, 2011 13:42

Tonks-nea1
Elev

Avatar


Ok jag är Nea Tonks, Dora Tonks och Remus Lupins dotter.
Jag har samma kraft som min mamma Dora Tonks.

Blodstatus: Halv-blod
Hår: Gillar att ha rosa.
Ögon: Oftast gröna
Trollstav: 8 tum, hagtorn, drakhjärtesträng som kärna.
Längd: 1,56 m
Vikt: Olika beroende på det tillfäliga utseendet, oftast runt 40kg
Favorit ämne: Försvar i svartkonster
Familj: Mamma Dora Tonks, Pappa Remus Lupin, Storebror Ted Tonks (hufflepuff)
Favorit elevhem: Hufflepuff

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m25hmpRboj1qbm90eo1_500.gif

17 aug, 2011 15:16

Borttagen

Avatar


Jag är John Evans.

Namn: John Evans
Ålder: 11
Längd/Vikt: 150/37
Blodstatus: Halvblod
Familj: Mamma Marianne (mugglare), pappa Simon (Gryffindor), storebror Matt (Ravenclaw, går femte året) och lillasyster Debbie (8 år).
Favoritelevhem: Ravenclaw
Trollstav: 12 tum, Mahogny med drakmorrhår som kärna, oböjlig och smidig.
Utseende: John har brunt hår och bruna ögon. Han har små fräknar på näsan. Rätt smal men stark.
Beskrivning: John får s.k. impulser rätt ofta t ex att om han ser något man kan klättra i tar han tillfället i akt och hoppar upp med detsamma. Han tar ofta snabba beslut och gör oftast fel saker.
Eftersom han gör lite som han själv vill anses han ofta som "bråkig" men det är han inte! Vissa tycker till och med att han är lite charmig när han bara gör något hux flux.
Han har inget emot att läsa en bok när det blir ledig tid och han vet 70 procent av fallen svar på frågan... mer får du väl veta om honom om vi rollspelar
Favoritämne: Förvandlingskonst och Trollformellära

17 aug, 2011 15:54

Borttagen

Avatar


Min mall#



Namn: Laura Little
Ålder:15
Syskon: Sandra Little ( Går 1:året) och Rasmus Little ( Går 3:året)
Mamma: Molly Little
Pappa: Johan Little
Övriga släktingar: Lilli Little ( Moster)
Hår: normaltlängd, lockigt och brunt hår
Ögon: Ljusblå
Bästa vän: Ingen hittills
Stav: 10 tum med enhörningsblod
Tillsammans med: Ingen, men söker fpojkvänvän.
Elevhem: Hon har alltid tillhört gryffindor i sina drömmar och kommer alltid att göra det.

17 aug, 2011 20:51

wolfseeker
Elev

Avatar


Namn: Jack Rupart
Ålder 11
Längd/Vikt 135/37
Blodstatus: okänt men troligtvis Renblod
Familj: morfar Nicolas (som vägrar berätta något om hans biologiska föräödear) dock har han vuxit upp med sin magiska morfar som jobbar i diagongränden på magiska menageriet
Favoritelevhem: gryffindor och rawenclaw
Trollstav: 11-1/2 tum, ask, fenixfjäder som kärna.
Utseende: halvKort, rött hår. Grön-Blåa ögon. Smal och tanig. Normalstora händer och fötter. Ganska smalt ansikte och litet hucud
Beskrivning: Jack är väldigt modig och smart, hade högsta betyg i mugglarskolan. Hans morfar tycker väldigt mycket om djur och även mugglare, vilket har lett till att Jack har blivit väldigt duktig på djur. Att han valde att gå mugglarskolan åren innan Hogwarts har gjort honom väldigt kunnig inom mugglare och mugglarämnen! Jack är också mycket atletisk och har tränat quidditch på sin fritid.

Drinking butterbeer @ the leaky cauldron!

17 aug, 2011 23:48

parkinson123
Elev

Avatar


Jag är Viole Malfoy.

Namn: Violet Amorphia Malfoy
Ålder: 11
Längd/Vikt: 165/37
Blodstatus: Renblod
Familj: Mamma Narcissa (Black), pappa Lucius, storebror Draco.
Favoritelevhem: Slytherin
Trollstav: 11 tum, Silverpil med testralhår som kärna.
Utseende: Viole har blont långt hår med klippt raklugg. Stora silver-blå-gråa ögon. Har ofta kjol på sig och vit tröja.
Beskrivning: Hon är en tjej som är full med överraskningar, är riktigt klantig och råkar alltid ut för saker och ting. Nästan som hon skulle dras mot olyckan. Hon har en speciell fobi för döden.
hon gillar att vara förjävlig mot sin bror.
Favoritämne: Försvar mot svartkonster & Trolldryckskonst.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

18 aug, 2011 01:48

Fotbollsgustav
Elev

Avatar


Ok, nu är vi ju några stycken så jag tycker att vi kan börja rollspelet. Om några vill hoppa in lite senare är det bara att göra det, så bjud in vänner!


Det var en tidig morgon för James som vaknade av att hans systrar sprang runt och letade efter sina saker som de skulle ha med sig till Hogwarts som skulle börja denna dagen. James hade tidigare fått ett antagningsbrev till Hogwarts, från skolans rektor. Han gick upp från sängen lungt och stilla och klädde på sig. Han hade på sig en lång svart rock som han skulle ha på tågresan. Sedan gick han ned och läste tidningen medan han åt frukost. Plötsligt kom hans pappa ned från sitt rum och såg på James.
- James, varför gör du dig inte i ordning för resan?
- Tåget åker inte förrän 11, så jag har lång tid på mig.
- Ähh, klockan är halv elva James, så du får nog skynda dig att packa ihop dina grejer.

James tog en blick på klockan och såg hur mycket hon var, och fick väldigt bråttom till sitt rum. Han slängde ihop sina saker och ställde sig redo för att åka.

När alla till slut var klara, stack de iväg till Perrong 9 3/4 där tåget till Hogwarts skulle gå om bara några minuter.

Gustav Olsson - a new star was born.

18 aug, 2011 10:01

Borttagen

Avatar


John gick på tågstationen King's Cross tillsammans med sin äldre bror Matt.
"vilket elevhem vill du hamna i då John?" frågade Matt och sköt packningen framför sig.
"Ravenclaw, precis som du!" sa John och stannade vid ingången till Perrong 9 3/4.
"Du får börja" sa Matt och gjorde en gest med armen att John skulle springa in i väggen.
John andades in och sprang in i väggen och kom ut på andra sidan där luften var full av rök. John tog ett hårdare grepp om sin packning och gick sedan in i tåget.

18 aug, 2011 10:20

1 2 3 ... 20 21 22

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Första året

Du får inte svara på den här tråden.