Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Daphne & SagaG prs

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Daphne & SagaG prs

1 2 3 ... 17 18 19
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Daphne *
Elev

Avatar


Rai Hino

Mall:

Namn:
Ålder:
Gudomlig förälder:
Krafter:
Vapen:
Utseende:
Övrigt:



Min mall:

Namn: Helena Vane
Ålder: 15
Gudomlig förälder: Unclaimed (Men Apollo)
Krafter: kan läka andras sår och skapa ljus med sina händer
Vapen: pilbåge
Utseende: Längre än average, guldigt lockigt hår, gröna ögon och slät hy
Övrigt: uppfostrades av fosterfamiljer, hennes mamma dog i en trafikolycka när Helena var 8 år

23 jan, 2020 14:18

Rai Hino
Elev

Avatar


Namn: Simon Anderson
Ålder: 15
Gudomlig förälder: Hades
Krafter: ( jag vet inte vad man kan ha för krafter om man är barn till hades)
Vapen: ett svärd
Utseende: svart hår, blek, mörkbruna ögon, 1,73 lång
Övrigt: Bode med sin mamma men bor nu på halvblods lägret.

23 jan, 2020 15:16

Daphne *
Elev

Avatar


Vill du börja eller ska jag?

23 jan, 2020 16:56

Rai Hino
Elev

Avatar


Vet inte

23 jan, 2020 17:13

Daphne *
Elev

Avatar


Okej men då börjar jag. Jag brukar skriva medellånga inlägg.
___
Helena var trött. Genom klassrummets fönster kunde hon se regnet falla där ute. Otåligt kollade hon på klockan. Lektionen skulle inte ta slut förens om tio minuter. Med en djup suck lutade hon sig mot fönstret och blundade. Läraren fortsatte prata om någon historisk kung som Helena inte kunde brytt sig mindre om. Att koncentrera sig på någonting man inte var intresserad av var svårt nog som det var, men Helena hade dessutom ADHD, vilket gjorde det tusen gånger svårare.

23 jan, 2020 18:58

Rai Hino
Elev

Avatar


Simon hade blivit skickad på upp drag han tyckte att det skulle bli spännande först men nu när han var här ute i renhet då tyckte han det bara verkade dumt.
Han såg en skola en bit bort så han ställde sig under antren för att hålla sig lite torr han avskydde skollor han tänkte på alla som satt där inne i sett nu och hade tråkigt.

23 jan, 2020 19:08

Daphne *
Elev

Avatar


Klockan ringde. Helena nästan flög upp från sin plats och ut i korridoren som var full med elever. Golvet var blött från alla som precis kommit in från regnet, Helena hatade regnet. Hon älskade solen och värmen, men mitt i vintern så var det väldigt lite värme i Kansas där hon bodde. Precis när hon skulle öppna sitt skåp så hördes en högljudd smäll, och alla lampor i korridoren slocknade. Utanför hade det börjat åska.

23 jan, 2020 19:14

Rai Hino
Elev

Avatar


Han såg att det börjat åska det var värkligen inte något han gillade.
Han var irriterad över att Zevs måste få det att åska just nu när han stod här ute i rägnet.

23 jan, 2020 19:20

Daphne *
Elev

Avatar


Helena ville hem så fort som möjligt. Om det var strömavbrott där behövde hon skynda sig för att se till att huset inte blev för nedkylt. Hon slängde upp dörren till skolan och gick ut i regnet. Plötsligt slog blixten ned igen, precis framför henne. Helena backade bestört.

23 jan, 2020 19:23

Rai Hino
Elev

Avatar


Han tänkte att han måste gå vidare fast det dåliga vädret.
Han såg en fin flicka komma ut ur skolan.
Och sedan såg han att det slog ner en blixt presis framför dom.
Han tänkte att zevs nog var arg på att han stanade för att ta skyd från renandet zevs gillade ju inte direkt honom.

23 jan, 2020 19:27

1 2 3 ... 17 18 19

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Daphne & SagaG prs

Du får inte svara på den här tråden.