Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS Ginerva2003 och Dionysus

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Ginerva2003 och Dionysus

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ginerva2003
Elev

Avatar


Dionysus

Namn: Anna
Ålder: 20
kön: tjej
Personlighet: snäll och envis
Utseende: blont longt hår, 1,60 lång och blek hy.
Gillar: att brodera och gunga när hon får skansken.
Ogillar:tanken på att någon gång behöva giffta sig.
Övrigt: hennes kraft är att hon kan styra vatten.

Det är inte lätt att skriva en spådom när man har dyslexi

15 jan, 2020 20:48

Dionysus
Elev

Avatar


Namn: Luzeen Von Frein
Ålder: 21
Personlighet: Luzeen är en man mycket fast i sina tankar och anser alltid; andras lycka före sin egna. Han är dock envis när det gäller saker han verkligen tror på. Han anser samt att sin personliga tro är viktigare än den tron av lagar.
Utseende: Olivfärgad hud med ljusare slätten på huden, särkilt runt vänstra ögat och händer (han har en kondition som heter vitiligo). Hans hår är axel långt, men över att det är lockigt ser det kortare ut, han har det nästan alltid det knutet i en låg häst svans. Hans ögon är en skogsgrön och hans är 189 cm lång.
Gillar: Ridning, fäktning och han gillar att läsa. Mesta om medicin och vetenskap.
Ogillar: Att vara en besvikelse till sin familj. Han ogillar också idén om sex. Samt när folk tallar illa om han eller de han associerar sig med.
Övrigt: Luzeen sedans han var ung hade haft en mycket bra kontakt till jorden och växter som manifesterade sig som magi när han väl blev 10 år gammal.

And they were roomates.

16 jan, 2020 09:26

Ginerva2003
Elev

Avatar


( ska han åka till henne eller ska hon åka till honom?)

Anna satt i sitt rum och broderade en delfin som simmade i havet.
Hon tyckte att det blev vällningar fint.

Det är inte lätt att skriva en spådom när man har dyslexi

16 jan, 2020 09:46

Dionysus
Elev

Avatar


(Hon åker till henne kanske?)

Luzeen satt i biblioteket av hans hem med en bok i hand sittandes vid det stora fönstret. En lätt tystnad som var bekvämt i samband med den varma morgonsolen som strålades genom det stora fönstret. Han hade vaknat sedans länge, han valde att äta sin frukost medan han läste för sig själv.
Dock visste han att besökare från ett rike som var deras fiende skulle komma inom kort, han hade inte direkt längtat efter denna dag, men det var en dag han skulle säkert minnas.

Efter att Luzeen hade stjänt att tiden i ensamhet hade räckt, steg han ut ur bibiloteket och letade efter någon att prata med. Han gick där han kunde och hittade i slutändan sina 4 syskon. Meri sin äldsta syster, Reneeze sin andra äldsta syster, Reylan sin äldre bror och sin yngsta bror Elanil. De alla satt i gården med kungen och drottningen: de allas föräldrar. De delade på frukost i solen. Luzeen valde i slutändan att inte gå till dem och valde istället till att gå till det stora växthuset som hans far hade byggt bara för honom, där växter av alla möjliga arter var planterade.

And they were roomates.

16 jan, 2020 10:07

Ginerva2003
Elev

Avatar


( menar du att hon åker till honom?)

Hon fortsatte broder tills det var dackas för frukost.
Hon satte sig där nere där satt också hennes mor, far och två små systrar Åsa och Emma.
Hon satte sig på sin plats och alla började äta under tystnad.

Det är inte lätt att skriva en spådom när man har dyslexi

16 jan, 2020 10:19

Dionysus
Elev

Avatar


(Ja)

Han gick runt i växthuset ett tag och plockade en del örter och blommor innan han gick tillbaka till palatset. Han styrde sina steg till köket där han la örterna vid bordet.
Han sade till kokerskan att använda de örter han hade för att förbereda te till gästerna senare när de kommer.

Luzeen efter ett tag gick tillbaka till sitt rum för att byta från de mer bekväma kläderna. Men det tog mer tid och lade sig i sängen och tog en av hans böcker för att läsa igen.

And they were roomates.

16 jan, 2020 10:46

Ginerva2003
Elev

Avatar


Efter frukosten så tog fader till tala.
”vi ska alla åka i väg och besöka att anat kungar rike”
Hon bokade presis som hennes systrar.
Hon gillade inte åka iväg men ibland så behövde dom det.

Det är inte lätt att skriva en spådom när man har dyslexi

16 jan, 2020 10:50

Dionysus
Elev

Avatar


Luzeen efter ett tag hade äntligen klätt sig ordentligt och kollade runt efter sin systrar. Efter ett tag hittar han dem och sätter sig med dem.
Han frågade vad det som skulle göras idag på detta möte. Men de själva visste inte häller.

And they were roomates.

17 jan, 2020 08:45

Ginerva2003
Elev

Avatar


efter någon timme var det dacks att sätta sig i droskan och åka i väg hon hade tagit med sig sitt broderi så hon hade något att göra medan hon väntade på att dom skulle komma fram.

Det är inte lätt att skriva en spådom när man har dyslexi

17 jan, 2020 08:56

Dionysus
Elev

Avatar


Luzeen hälsade på sin brors fru och när hon kom in med honom innan han vände sig tillbaka för att prata med sina systrar.
Hans far diskuterade med en annan man, som var hans högra hand om vad som skulle hända, men ingen kunde höra det från vart de stod.

And they were roomates.

20 jan, 2020 12:33

1 2

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Ginerva2003 och Dionysus

Du får inte svara på den här tråden.