Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Supernatural PRS wolfy och Emma07

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Supernatural PRS wolfy och Emma07

1 2 3 ... 6 7 8
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Emma07
Elev

Avatar


Here it is wolfy

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.gr-assets.com%2Fimages%2FS%2Fcompressed.photo.goodreads.com%2Fhostedimages%2F1412640054i%2F11400422._SY540_.jpg
Namn: Zacharias (kallas Zach)
Ålder: Ser ut att vara strax över 20
Art: Hälften demon, fallen ängel
Personlighet: Zacharias mamma föll som ung för en demon, och en tid senare föddes Zach. Tack vare att han var hälften demon och hälften ängel, kände han sig väl aldrig riktigt helt bekväm där. Han var väl också lite mer brutal än de flesta andra änglarna där. Som hans mamma brukade säga - om man ska förklara honom kan man säga att han har en ängels hjärta men en demons krafter. Även om han kanske inte alltid visar det, så har han ett gott hjärta och vill egentligen göra rätt för sig. Sen är han också lite väl envis för sitt eget bästa och lite väl snabb i munnen dessutom. Han är speciell, men han är egentligen en ängel på insidan. Som alla gjorde han misstag, och för det blev han nedkastad - vilket han inte är särskilt nöjd med, han anser att det mest var dem som ville bli av med honom på grund av hans pappa. Men en fördel var iallafall att han blev mer kraftfull med en fallen ängels krafter utöver sina vanliga.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fvignette.wikia.nocookie.net%2Fharrypotterfanon%2Fimages%2Fc%2Fc4%2FBeautiful-brown-hair-brunette-fashion-girl-Favim.com-341669.jpg%2Frevision%2Flatest%3Fcb%3D20131102233523
Namn: Ellaria
Ålder: 21
Art: Druad
Personlighet: Ellaria är en vänlig själ, som ofta har nära till skratt men kan vara lite blyg utav sig. Något som är lite ovanligt för hennes art, då dem är kända för att vara ganska flirtiga vad gäller män. Hon är en naturmänniska, men det är kanske inte heller så konstigt med tanke på vad hon är för nåt - hon har ju också lite naturkrafter.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

22 jun, 2019 17:32

Borttagen

Avatar


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi65.tinypic.com%2F34ov4tt.jpg
Namn: Scarlett 'Scar'
Ålder: Utseendemässigt ungefär 20
Övrigt: Scarlett är liksom hennes mor och mormor en häxa, en kraftfull sådan. Hon säger oftast rakt ut vad hon tycker och tänker, något som inte alltid är uppskattat. Trots att hon uppfattas som en väldigt stark person, så är hon betydligt mer försiktig och sårbar på insidan. Hon har ett gott hjärta som hon desperat försöker skydda.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2F335awih.jpg
Namn: Chase
Ålder: 22
Övrigt: Som hamnskiftare har Chase möjligheten att skifta form till vilket djur han än önskar. Det är något han är stolt över, för det är en mäktig och användbar kraft på många sätt. Han är väldigt lojal till de som visar sig värdiga av den. Utöver det kan han vara rätt sarkastisk ibland, och brukar ibland prata innan han hinner tänka efter.

22 jun, 2019 17:55

Emma07
Elev

Avatar


Ellaria stod snart utanför Scarletts ställe, där dem bestämt att dem skulle mötas innan dem skulle ut för kvällen. Hon såg fram emot kvällen, för hon hade då inget annat för sig och hade hon tur så kanske man till och med kunde hitta någon flört. Det var inte alls det att hon var kräsen eller nåt, men hon var blyg av sig. Men på det viset var väl Scarlett bra för henne så hon tog sig ut, för själv var det inte säkert att hon skulle gett sig iväg. Hon knackade lätt på dörren, hon hade redan fixat sig och var klar.

Zacharias hade beslutat sig i sista stund för att ge sig ut nu till kvällen, hade varit iväg och handlat och precis blivit klar med maten så tänkte för sig själv att han lika gärna kunde ge sig av för att roa sig lite istället för att sitta hemma. Man kunde ofta hitta på något intressant när man gav sig ut, så varför inte? Det har typsikt honom att leva en dag i taget, han roade sig för dagen så fick morgondagen bli ett senare problem.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

22 jun, 2019 18:26

Borttagen

Avatar


Scarlett studerade sin spegelbild. Hon var iklädd en svart långärmad klänning som verkligen framhävde hennes figur. Det blonda håret hängde utsläppt. Från början hade hon egentligen tänkt en vit version av klänningen, men med tanke på att hennes hår var så ljust hade hon snabbt kommit fram till att den mörkare var ett bättre alternativ. Då det knackade på dörren skickade hon iväg en vindpust som öppnade dörren för Ellaria. Scarlett var en väldigt vacker ung kvinna, och blev fagrare för varje år som gick. Det var helt enkelt en fördel man hade som övernaturlig. De flesta väsen hade ett unikt utseende, ett som inte kunde jämföras med någons annan.
"Är du redo?" frågade hon och vände sig om mot sin vän.


Chase stannade upp utanför en bar. En tillställning som kallades för after work hade lockat folk till den äldre delen av staden denna kväll. Kort och gott så var klädaffärer och liknande längre öppna ikväll, så att folk skulle ha tid att gå och se sig om efter att de slutade jobba vid sju-åtta tiden. Han själv hade tagit en kort promenad runt kvarteret och nu hittat fram till en bar. Nyfiket läste han lappen som var uppsatt i fönstret, något om speed dating. Kanske det skulle vara något för honom? Chase öppnade dörren till baren och försvann fram till disken för att beställa något att dricka.

22 jun, 2019 18:36

Emma07
Elev

Avatar


Ellaria själv hade tagit på sig en blå, tajt klänning som slutade strax över knäna. Dem skulle ju trots allt ut så då fick hon väl allt klä upp sig också. En fördel med att vara druid var att hon tack vare det var väldigt vacker, trots allt var ju en av deras specialiteter just att locka till sig män. Hon log genast emot vännen och nickade.
"Japp. Och du?", frågade hon, såg genast på vännen.

Zach hade snart bytt om till en lite snyggare skjorta och jeans, innan han gav sig av ifrån huset för att bege sig ut på stan. Han hade tydligen helt missat att affärerna hade öppet längre idag, då det var först nu som han upptäckte det när han väl gick där. Snart fann han dock vad han sökte och klev in på baren han haft i tankarna.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

22 jun, 2019 20:34

Borttagen

Avatar


"Japp." Scar gav sin vän en lätt nick. Vanligtvis skulle hon nog ha hällt en något vassare kommentar än så, men Ellaria hade en betydligt mer skör själ jämfört med häxan, det kändes bättre att uttala sig vänligt trots att hennes vän vid det här laget borde veta att inte ta allt Scar sa på gravaste allvar.
Efter en stund var de framme vid baren. Nyfiket såg hon sig omkring, hade aldrig hört talas om ett fenomen som kallades för speed dating men givetvis behövde hon testa. Det var nog dags för henne att försöka följa med dagens moderna påhittningar lite mer flitig. Hon beställde en drink åt sig innan hon önskade sin vän lycka till, satte sig därefter ner vid ett ledigt bord för två.


Allt eftersom började folk hitta till baren. Chase hade ägnat de senaste tjugo minuterna åt att spela biljard. Då han anlänt till baren hade den varit så gott som folktom, nu vimlade där nästan av folk. Han tog sitt ölglas och gick för att ställa sig vid väggen medan han väntade på närmare instruktioner om hur det hela egentligen fungerade. Samtidigt lät han blicken glida över människorna i tur och ordning i jakt på någon som såg särskilt intressant ut.

22 jun, 2019 20:44

Emma07
Elev

Avatar


Ellaria kunde inte låta bli att le lite snett då vännen inte fällde någon mer kommentar, något hon var rätt van vid. Hon kunde kanske vara något mer känslig av sig, men kunde allt också ha en del krut i sig när hon väl lärt känna nån. Hennes problem var väl snarare att hon var blyg med folk hon inte kände. Hon önskade genast vännen lycka till tillbaks, tog sig en drink innan hon också styrde stegen emot ett av de tomma borden. Också hon var ny på det här, men var ändå nyfiken på att prova på det. Vem vet, hon kanske till och med skulle träffa någon.


Zach upptäckte att det hölls speeddating här först efter att han klivit in på baren, först när han beställt sin dricka och börjat undra över vad alla egentligen höll på med. Men han kunde väl lika gärna haka på nu när han ändå var här. Efter att ha lyssnat och sett och väl förstått hur det hela fungerade, styrde han stegen mot första bästa bord där det fanns en plats ledig. Där slog han sig strax ner vid en blond tjej, som han oblygt granskade från topp till tå och log emot henne. Att fråga om han kunde sätta sig där var inte ens nåt han tänkte på, trots allt var väl det här meningen att de skulle göra verkade det som.
"Zach", presenterade han sig direkt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

22 jun, 2019 21:51

Borttagen

Avatar


Den första kvinnan som satte sig mittemot honom verkade enbart intresserad av sig själv. Chase lyssnade inte ens med ett halvt öra på hennes prat, såg istället ut över de andra och ibland mot klockan. Då en plats vid ett annat bord blev ledigt reste han sig utan ett ord upp. Det lät ändå som om kvinnan var på dejt med sig själv, eller kanske hon borde gå på en dejt med sig själv, så hon skulle knappast höra ett ord av vad han sa ändå. Chase slank ner på stolen vid bordet som blivit ledigt, studerade tjejens ansikte under några korta ögonblick. Jösses vad vacker hon var.
"Hej, Chase," presenterade han sig med ett halvt leende, korsade avslappnat armarna över bröstkorgen.


Killen som slog sig ner mitt emot henne var inte blyg i alla fall. Det verkligen utstrålade självsäkerhet om hela honom, som om han trodde att han ägde stället och världen. Vilket inte bara var en gnutta irriterande. Hon drog inte på mungiporna utan höll en uttryckslös min då hon granskade hans ansikte.
"Patrick," svarade hon sarkastiskt med en fnysning, sträckte ut handen mot glaset med vin framför sig för att dricka en klunk.

22 jun, 2019 21:58

Emma07
Elev

Avatar


Ellaria såg ut över allt folk i rummet men drog snabbt tillbaks blicken då någon satte sig mittemot henne igen. Hon hade pratat med en kille innan, men han hade varit alldeles för på i hennes tycke så hon blev nästan lättad då han bestämde sig för att gå. Det första hon tänkte på när hon såg den här killen däremot var hur söt han var, det där ansiktet verkade bara perfekt. Hon log mjukt mot honom.
"Hej. Ellaria", presenterade hon sig, såg på honom och lade huvudet lite på sned. Visserligen var hon blyg av sig, och särskilt när det var nån så här söt som hon pratade med, men hon var nyfiken på honom.
"Berätta nåt om dig själv", bad hon vänligt, det var en oskyldig fråga och också väl lite vad som var meningen med de här dejterna.

Ojdå. Bruden kanske var snygg, men hade tydligen också en vass tunga. Vilket var ganska irriterande, men kanske också på ett vis bra för Zach att få smaka på sin egen medicin. Trots allt kunde han själv vara rätt jäklig om han ville det. Han höjde lätt på ögonbrynen och såg på henne.
"Då är du iallafall den första Patrick jag sett med såna bröst", sade han sarkastiskt, som vanligt gick munnen snabbare än tanken med honom. Att tänka hade väl aldrig varit hans starkaste sida.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

23 jun, 2019 10:34

Borttagen

Avatar


Ellaria. Han smakade på namnet. Lite udda i hans tycke men väldigt vackert. Liksom hennes ansikte. Det passade henne bra. Han harklade sig tyst då han insåg hur löjliga hans tankar lät. Inte för att någon kunde höra dem förutom han själv, men ändå. Han hade knappt spenderat en minut i hennes sällskap, och ändå betedde han sig som smält smör. Chase slog mentalt till sig själv innan han rätade på sig.
"Tjugotvå år gammal, jag jobbar som personal trainer på ett gym här i närheten och jag kan prata tre olika språk flytande förutom engelska." Ganska random men hon hade bett honom att berätta något om sig själv. "Din tur"


"Första gången för allt." Scar himlade med ögonen åt hans kommentar, hade god lust att gå efter en kniv från personalrummet för att skära av honom tungan. Han var inte ett undantagsfall, hon kände så för många personer hon träffade. Tyvärr. Det var inte enkelt att leva bland människor.
"Kom du hit för att glo på folks bröst?" fortsatte hon sedan, trots att hon inte riktigt var intresserad av att få höra något svar.

23 jun, 2019 11:28

1 2 3 ... 6 7 8

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Supernatural PRS wolfy och Emma07

Du får inte svara på den här tråden.