Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

the legend om the masked man (privat någon?)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > the legend om the masked man (privat någon?)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Rollet ska utspela sig i Spanska Kalifornien under tidigt 1800-tal.

:::::::::::::::::::::::::
I en avlägen by i Spanska Kalifornien så styrs byn av en tyrannisk borgmästare som har satt väldigt höga skatter och kräver totalt lydnad, alltså, de som inte lyds kastas i fängelse och i värsta fall avrättas det.
Men en dag dyker helt plötsligt en svartklädd maskerad mad upp från ingenstans på en svart mäktig hingst.
En kvinna som är i ungefär samma ålder som den maskerad mannen sitter samtidigt fängslad för att hon vågar stå upp mot orättvisan och hon blir räddad av den maskerade mannen och sedan den dagen blir hon väldigt intressad honom.

Så frågorna är, kommer det växa kärlek mellan den maskerad hjälten och henne?
Är han, när han inte bär mask i stan men är den personen som minst av alla skulle kunna vara en maskerad mästerfäktaren
Kommer han någonsin kunna ta av sig masken i hennes närhet eller vill han inte göra det för att hålla henne säker?
Och kommer det någonson bli en fri stad utan tyranneri?
Ja det kan det bara visa sig om någon vill rolla detta med mig:

Svara i denna tråd eller skicka uggla.


* Vi kan rolla 1-3 personer var.
* Snälla skriv mer än 1 mening i varje inlägg, jag begär inte jätte långa inlägg men det behövs mer än eller 2 och helst mer än 3.

* Vilken form man skriver i spelar ingen roll.
* Försök vara aktiv, och ska du vara borta flera dagar så säg gärna till.




Citera mig aldrig är ni snälla.

11 mar, 2019 16:54

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > the legend om the masked man (privat någon?)

Du får inte svara på den här tråden.