Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Felaktigt elevhem för HP karaktärer

Forum > Harry Potter > Felaktigt elevhem för HP karaktärer

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Asked Calmly
Elev

Avatar

+1


Jag kan inte vara den enda som funderat lite extra över visa HP karaktärers elevhem.
Enligt mig passar inte alla riktigt in i det elevhemmet det hamnat i.
Anledningen är kanske inte att det själva har förmågan som elevhemmet kräver, utan att den behöver personer kring en som har den egenskapen.

Hur det än är, så startar jag här och nu ett forum för alla funderingar och teorier om karaktärers halvskumma placerande av elevhem.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag börjar med kanske en av det mest eftertraktade!
Peter Pettigrew. Vi alla håller nog med om att han inte var modig. Han flydde från allt hjältemod för att rädda sig själv.
Trots det vilket annat elevhem skulle han kunnat hamnat i?
Inte Ravenclaw i varje fall. Troligen inte Hufflepuff heller, hon stod inte speciellt ofta upp för någon annan. Då återstår Slyterin, men speciellt slug är han inte heller. Bortsett från hans dubbelagentspel, men det var en händelse. Han kan gjort något liknade slugt, men det verkade ingen isådanafall ingen brytt sig om så det kan inte vart så stort.
Så då återstår bara Gryffindor och man måste erkänna att han klarade sig rätt bra i det elevhemmet.
Han passade inte in, men han var omgiven av personer som kunde skydda honom.
Vilket då gjorde att sorteringshatten tänkt på honom, men inte resten.
Trots allt, om inte Peter hamnat i Gryffindor skulle han troligen aldrig blivit en av marodörerna för att sedan förrådda dem.

Alltså kan man kort säga att:
"Sorteringshatten tänker på personens behov, inte vad den kan göra för att fortsätta ha det"


Om en sådanhär tråd redan finns så Lamslå, på den.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fexternal-content.duckduckgo.com%2Fiu%2F%3Fu%3Dhttps%253A%252F%252Fmedia.tenor.com%252F8-jJyFqnWxwAAAAC%252Fsteins-gate-wave.gif%26amp%3Bf%3D1%26amp%3Bnofb%3D1%26amp%3Bipt%3D3f3c0dd39c39fb837ba76cdfb69bbab05b333f0f9b647bd4ace26faaabe54c11%26amp%3Bipo%3Dimages

27 jun, 2016 13:30

Minihäst
Elev

Avatar


Jamen precis. Och ärligt talat var han rätt modig som ung, han hängde liksom med en varulv i varulvsform en gång i månaden.

Den gyllene trion skulle också ha kunnat vara i olika elevhem, men återigen är det våra val som visar vilka vi är.

another day, another slay

27 jun, 2016 13:54

Solkatten
Elev

Avatar


Jag tror också kanske Slytherin. Liksom han fejkade sin egen död, han brydde mest om sitt eget liv och var ambitiös om det att han hängde med Marodörerna för att sedan övergå till Voldemort som han då tyckte var det säkraste men det var också modigt att tjäna Voldemort liksom. I Gryffindor är man lojal mot sina närmaste och det var ju inte han direkt.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

27 jun, 2016 15:42

EddaLovegood
Elev

Avatar


Jag har hört att sorteringshatten totalt har gjort 7 misstag, bland annat att sätta Snape i slytherin. Dock så vet jag inte vilka de andra är, men man kan ju gissa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F302503909%2Foriginal.gif

27 jun, 2016 15:50

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av EddaLovegood:
Jag har hört att sorteringshatten totalt har gjort 7 misstag, bland annat att sätta Snape i slytherin. Dock så vet jag inte vilka de andra är, men man kan ju gissa!

Varför var det ett misstag att placera Snape i Slytherin och vart skulle han annars vara?

Haha 7 misstag. Såklart. Det ska alltid vara 7. Om inte 7 så 3...

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

27 jun, 2016 18:05

E.O.M
Elev

Avatar


Jag kan inte vara ensam om att någon gång ha tänkt tanken på att Hermione skulle ha passat bra i Ravenclaw...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2F48%2F9b%2F33%2F489b33b8a12a0e2c260ce1853c0951e2.gif

27 jun, 2016 18:26

Mintygirl89
Elev

Avatar


Skrivet av E.O.M:
Jag kan inte vara ensam om att någon gång ha tänkt tanken på att Hermione skulle ha passat bra i Ravenclaw...


Nej det är du inte! I femte boken... (se dian 467 i svenska versionen)
Spoiler:
Tryck här för att visa!
...gör hon en så kallad Proteusförtrollning på några galleoner så att Harry kan ändra datum när han och gänget ska ha nästa DA-möte. I och med att det är FUTT-examensnivå, blir Terry Boot imponerad och frågar varför Hermione inte blev placerad i Ravenclaw. (Hon gick ju trots allt bara femte året och eleverna gör inte FUTT-proven förrän sista året, såvitt jag minns. )

Då erkänner Hermione att hatten faktiskt hade tänkt placera henne i Ravenclaw. Men hon hamnade i Gryffindor istället. Hatten upptäckte väl att hon är klipsk, men också väldigt modig. Hon visar faktiskt att hon kan vara djärv under bokens gång. Till exempel mot slutet när de beger sig till trolldomsministeriet.

Om jag inte minns helt fel var hon inte säker på att Sirius var i knipa, men hon gick ändå med på att ta sig in till den gräsliga Umbridges kontor för att se så att Sirius är kvar i högkvarteret. När Harry och gänget blir tillfångatagna av Umbridge och några Slytherin-elever, ljuger Hermione genom att låtsas gråta och säga att de försökte få tag på Dumbledore för att berätta om vapnet. Sedan lurar hon och Harry iväg Umbridge till den förbjudna skogen. Därefter följer hon med till ministeriet för att hjälpa Sirius.


Det krävs väldigt mycket mod från hennes sida, och det upptäckte hatten förstås.

Men Ravenclaw är ju inte fel.

Hoppas du/ni andra förstod det där.

När jag har det i minnet: Jag läste någonstans att Gyllenroy Lockman tillhörde Ravenclaw! Eh...Lockman i Ravenclaw?! Han är ju totalt värdelös! Alltså förlåt men han är/var det!

Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag menar, han kan ju ingenting om försvar, han är oduglig under duellklubben och dessutom ser han till så att alla benen ur Harrys arm försvinner. I slutändan visar det sig att den där malliga lilla fjanten inte har gjort något av de saker han skrev i sina böcker, han har stulit från andra häxor och trollkarlar och dessutom satt en formel på dem så att de inte ska kunna attackera honom.


Så, ja. Jag ifrågasätter J.K. Rowlings tankar lite grann. Okej, Hermione kan jag faktiskt på ett sätt förstå, men Lockman?!


Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2F0p-qPPA7sk4AAAAM%2Fcat-look-at-you.gif

27 jun, 2016 18:58

Detta inlägg ändrades senast 2016-06-27 kl. 19:19
Antal ändringar: 1

Sköldpaddan Trevor
Elev

Avatar


tycker att zacharias smith INTE passar i hufflepuff... men inte i något annat elevhem heller egentligen..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fd1%2F05%2F83%2Fd10583b8174c163c14af658951094311.jpg

27 jun, 2016 19:10

Mintygirl89
Elev

Avatar


Skrivet av Sköldpaddan Trevor:
tycker att zacharias smith INTE passar i hufflepuff... men inte i något annat elevhem heller egentligen..


Skulle du kunna vara snäll och förklara hur du menar?

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2F0p-qPPA7sk4AAAAM%2Fcat-look-at-you.gif

27 jun, 2016 19:21

Sköldpaddan Trevor
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Mintygirl89:
Skrivet av Sköldpaddan Trevor:
tycker att zacharias smith INTE passar i hufflepuff... men inte i något annat elevhem heller egentligen..


Skulle du kunna vara snäll och förklara hur du menar?

alltså, han är ju i hufflepuff, men är inte särskilt snäll. Men när jag tänker efter så är han inte slug, modig eller smart heller. Så jag vet inte. Jag gissar att sorteringshatten har sina anledningar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fd1%2F05%2F83%2Fd10583b8174c163c14af658951094311.jpg

27 jun, 2016 19:50

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > Felaktigt elevhem för HP karaktärer

Du får inte svara på den här tråden.