Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Brittisk-irländska quidditchligan

Forum > Harry Potter > Brittisk-irländska quidditchligan

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Har under en längre tid funderat väldigt mycket över quidditch och hur de olika lagen i ligan får ihop spelare.

Den Brittisk-irländska quidditchligan består av 13 lag. Dvs det är minst 91 aktiva spelare (har då inte räknat med eventuella reserver).

Hur får de ihop sina spelare? Det är ju inte så många spelare som går ut Hogwarts varje år utan kanske bara en handfull. Det varierar mellan varje år. Oliver Wood spelade sista gången på Hogwarts under Harrys tredje år och vad jag vet var det bara han som gick ut då (från Gryffindor) men under Harrys femte år försvann båda Weasleytvillingarna, Alicia Spinnet och Angelina Johnson.

Finns det någon trolldomsskola i Irland? Om det finns är den nog inte större än Hogwarts iaf så det är ändå för få som tar examen för att kunna fylla alla lag.

Tar lagen spelare från andra länder för att täcka upp behovet av spelare? Vi vet ju att det finns landslag i andra länder, men har de egna nationella ligor?

Kan de kanske ta in spelare som inte spelat Quidditch under skoltiden? Betyder det då att de som varit med i något av skolans quidditchlag har ett stort försprång? Finns det någon möjlighet att träna Quidditch andra tider än under loven för de som inte tar plats i något av elevhemmens lag?

Eller kan det vara så att en quidditchkarriär är så pass lång att omsättningen av spelare inte är så stor?

Vad tror ni? Vad har ni för teorier?

16 jun, 2015 14:14

Hinny
Elev

Avatar


Jag tror att man typ utbildas eller något, som när man ska börja jobba med vissa saker i mugglarvärlden. Sedan måste det väl finnas fler trollkarls- och häxskolor i världen än Hogwarts, Durmstrang och Beauxbottons (stav?)? Det finns ju magiker i alla länder tror jag.

Fast jag har ingen aning. Jag suger på sånt här!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2F37%2F2f%2Fae%2F372fae692fe5957d6fe1ebace58d10cd.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Fb5bea0a7ed2e293534c16177841ce40d%2Ftumblr_p66rixMkfl1rtzvrno5_r2_400.gif

16 jun, 2015 14:20

Borttagen

Avatar


En Quidditchutbildning efter grundutbildningen alltså? Intressant!

Men de andra skolornas spelare lär väl gå till de ländernas ligor, om de nu har det, och kanske inte i första hand gå till den Brittisk-Irländskaligan?

7 jul, 2015 22:02

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > Brittisk-irländska quidditchligan

Du får inte svara på den här tråden.