Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Juncta valenta (Privat rollspel)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Juncta valenta (Privat rollspel)

1 2 3 ... 7 8 9
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Detta är ett privat rollspel mellan mig luna99 och M.Potter

Det är väl bara att börja antar jag

Och om du undrar. Rubriken "Juncta valenta" är latin och betyder "Förenade krafter ger styrka".

_______________________________________
~mallarna~

luna99:
Namn: Linn "Linnie" Stone
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs4.favim.com%2Forig%2F50%2Fblue-eyes-brown-hair-girl-green-nature-Favim.com-460268.jpg
Personlighet: Smart, snäll, omtänksam, oftast glad. Men det finns även hat och sorg. Dem känslorna kan hon bara prata om med en person.
Familj: Mamma, en yngre bror och en äldre bror. Hennes pappa är död och mamman blir ihop med pojkvän efter pojkvän, men det håller aldrig särskilt länge.
Kraft: Skepnadsskiftare, hon kan förvandla sig till djur.
Övrigt: Rollas fram.


M.Potter:
Namn: Eddy Wood
utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ft0.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcR4zJjYdgfS0dOE9NWQtk9KZy31tMdytr5HTQjVH5-A3Rwrw7zAAw
Personlighet: Skämtsam och bryr sig ibland lite för lite om saker och ting. en ganska slapp kille men inom sig döljer han ett hav av olika känslor som han nästan aldrig berättar för någon för utom en.
Familj: Mamma, Pappa och en lillasyster.
Kraft: Tankeläsare. Kan helt enkelt läsa andrar tankar om han vill det.
Övrigt: Rollas fram.

31 aug, 2012 15:07

Borttagen

Avatar


Superbra att du fixa tråden
Du får börja jag suger på att göra det

31 aug, 2012 15:25

Borttagen

Avatar


((Jag tycker att vi börjar med att de ska gå hemifrån till skolan, om det går bra ))

Linn stänger tyst dörren om sig. Hon tassar fram mot toaletten och låser om sig. Hon tänder lampan och går fram till spegeln som hänger ovanför handfatet. Hon borstar tänderna och håret. Sedan sätter hon på lite mascara.
Efter att ha klätt på sig går hon till köket och äter frukost. Ingen är vaken. Hennes bröder sover för deras skola börjar inte förns nästa dag, desutom ska hon gå på internatskola. Hennes mamma sover eftersom att hon hade jour. Så det är bara Linn som är vaken.
När hon är helt klar och har satt på sig skor går hon ut. Hon styr stegen mot ett välbekant hus.
Eddys hus.

31 aug, 2012 15:40

Borttagen

Avatar


Eddy sätter sig upp på sängen. Skola. Han kastar en snabb blick på klockan 6.00. Det dröjer ett tag innan Linn kommer så han passar på att duscha och göra sig ordning. Efter att ha satt på sig de nötta jeansen lägger han sig ännu en gång på den obäddade sängen. Inte så att han någonsin brydde sig om att bädda, men ändå. Han sluter ögonen i hopp om att få någon vila. Då ringer ringklockan.

31 aug, 2012 15:52

Borttagen

Avatar


Linn går på gatan förbi alla villor som är mycket dyrare än den hon själv bor i. Fast hon bryr sig egentligen inte.
Hon öppnar grinden och går fram till dörren. Hon ringer på. Hoppas för guds skull att han är vaken, tänker hon med ett litet leende på läpparna.

31 aug, 2012 15:59

Borttagen

Avatar


"Typiskt", muttrar Eddy och reser sig sakta upp. Han går ner för den gräddvita trappan och öppnar ytterdörren. Inte så oväntat står Linn där med ett flin på läpparna.

31 aug, 2012 16:02

Borttagen

Avatar


"Äru' redo?" undrar Linn när Eddy öppnar dörren. Hon kände honom, han kunde vara lite lat som hon själv beskrev det.

31 aug, 2012 16:05

Borttagen

Avatar


"Självklart, Självklart det är jag ju alltid" Säger han och ler. "Ska vi gå då?" De går förbi alla villor och går till den gamla busskuren. den har blivit lite ,så att säga, ur form med tiden. Det är spruckna rutor som kommunen inte slösat tid på att laga. En kylig vind drar fram. Eddy ångrar att han inte satte på sig mer en en tjocktröja.

31 aug, 2012 16:09

Borttagen

Avatar


"Bra" svarar Linn och ler.
Väl vid den gamla och trasiga busskuren drar hon på sig sin jacka som hon tagit med sig. Hon hade förståss tänkt på att det säkert skulle bli kallt.

31 aug, 2012 16:16

Borttagen

Avatar


De sitter ett tag under tystnad och väntar på bussen. Tillslut klarar Eddy inte av den längre.
"Nu pallar jag inte den här tystnaden längre, så nu tänker jag starta ett litet samtal här. Ehm, ehm, asså, eh, Är du trött?" Frågar han och ser ganska nöjd ut över att kommit på något att säga.

31 aug, 2012 16:19

1 2 3 ... 7 8 9

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Juncta valenta (Privat rollspel)

Du får inte svara på den här tråden.