Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter: Hogwarts Tournament of Houses

Forum > Harry Potter > Harry Potter: Hogwarts Tournament of Houses

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Hej alla!

Tänkte tipsa om ett program som finns på HBO Max.
Harry Potter: Hogwarts Tournament of Houses

Det är ett frågesportsprogram där två lag möter varandra i frågor om Harry Potter! Till sin hjälp har de publiken, som är uppdelade i två elevhem. Väldigt blandad svårighetsgrad på frågorna! Vissa var riktigt svåra!

I nuläget har det kommit två avsnitt. Har själv bara sett ett och jag tycker att det var riktigt underhållande!

6 dec, 2021 19:59

expulso
Elev

Avatar


Underhållande program helt klart! Är ju kul att det görs nya program runt Harry Potter. Dock så kan jag inte låta bli att störa mig på folk som är med i tävlingar som dessa och knappt verkar kunna någonting utom det absolut mest grundläggande. Ingen av frågorna är direkt svår för någon som nördat ner sig i Harry Potter... De svåraste frågorna är ju faktiskt frågorna om olika filmscener och små detaljer i dessa, eftersom jag tror att de allra flesta stora HP-fans knappt ser filmerna speciellt mycket eftersom böckerna är så fruktansvärt mycket bättre.

Men det kanske bara är jag som stör mig på folk som ska vara så "stora" fans och t.ex. inte ens kan Dumbledores fullständiga namn. Men med det sagt, kul med ett program om Harry Potter!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi40.tinypic.com%2F15ecqvo.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F105bqpz.gif

7 dec, 2021 11:49

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Håller med! De svåraste frågorna var ju faktiskt om detaljer om inte ens de mest inbitna bokfansen kan svara på! Frågan om ljuset i första programmet klarade de ju enbart pågrund av att en snubbe i det laget var så himla observant!

7 dec, 2021 12:57

Solkatten
Elev

Avatar


Synd att man inte har HBO Max. Hade velat se ett avsnitt iaf för att se hur det är.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

7 dec, 2021 13:28

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > Harry Potter: Hogwarts Tournament of Houses

Du får inte svara på den här tråden.