Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Triwizard Tournament - under James och Lilys tid

Forum > Fanfiction > Triwizard Tournament - under James och Lilys tid

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Seamuss
Elev

Avatar

+1


Tänker skriva en fanfiction - det har jag aldrig gjort förut men jag tänker ge det ett försök så hoppas ni tycker om det. Lämna gärna feedback - om ni vill, det skulle uppskattas.
_____________________________________________
Backstory:
James Potter, Lily Evans och deras vänner ska börja sista året på Hogwarts skola för trollkarlar och häxor. Det de inte vet när de sitter på tåget mot skolan är att väntar ett stort äventyr framför dem när de kommer fram. The Triwizard Tournament. Hogwarts är värd för turneringen där tre skolor ska utse en varsin kandidat som ska representera skolan i tre olika deltävlingar.

Blod, svett och tårar kommer att spillas under turneringens gång, men även också mycket glädje och skratt kommer att delas bland deltagare, elever men också lärare. Men någonting händer. Vad är det?

_____________________________________________
Kapitel 1 - Hogwartsexpressen

James, Lily, Remus, Sirius och Peter satt i ett bås på Hogwartsexpressen som skulle ta dem till sitt sista år på Hogwarts. De var mycket känslor som spred sig inom de alla. Glädje - för att de snart var klara. Sorg - för att de snart inte skulle gå i skolan ihop längre och för att de skulle lämna skolan och alla lärare. Spänning - för vad det sista året hade att erbjuda men också vad livet efter skolan hade att erbjuda. Men en sak var säker - de skulle göra det här till det bästa året de varit med om. Spela spratt, fokusera på studier men också umgås med alla vänner och skaffa minnen för livet.
^Tror ni att det kommer bli ett händelsefyllt år? sa Peter.
^Det är alla år - speciellt när vi kan spela spratt på Snape, sa James.
De alla skrattade förutom Lily.
^Jag tycker att ni är lite väl hårda mot honom ibland. Ni kan väl tagga ner lite i år? Sa Lily.
De skrattade lite mer.
^Det är ju bara på skämt Lily, det vet du ju och det vet han med, sa James och kysste henne på kinden.
Allt skulle det bli ett händelsefyllt år, men hur mycket visste ingen av dem än.
^Händelsefyllt redan till helgen då det är fullmåne och vi vet ju alla vad det betyder, sa Sirius medan han tittar på Remus.
^Aaaoouu, ylar James på skämt och de andra skrattar.
^Med trolldryck är jag under kontroll och det vet ni, sa Remus.
^Om ingen gömt det, sa Peter med en retsamt leende.
De skrattade lite och Remus blängde på Peter men började tillslut att skratta han med.

20 minuter senare och tåget är framme. Det här blir sista gången som de lämnar tåget för att börja ett nytt skolår. Vemodigt men än så spänningsfyllt - även om de gått in genom skolans portar så många gånger tidigare. De satte sig i en vagn som skulle ta dem närmare skolan. De såg förstaårseleverna ta båtarna med Hagrid och mindes tillbaka när dem var i samma sits några år tidigare. Väl framme vid skolan gick de raka vägen till den stora hallen för välkomsts- och sorteringssermonin. De satte sig vid Gryffindor-bordet och när väl alla satt sig ner så ställde sig Dumbledore upp - skolans rektor. Han lyfte på handen som ett tecken för alla att vara tysta.
^Kan jag be om allas uppmärksamhet? sa Dumbledore.
Alla blev tysta och titta mot Dumbledore.
^Nu är det dags att välkomna alla förstaårselever, sade han igen och precis då öppnas dörrarna till den stora hallen och en massa förstaårselever väller in tätt efter Professor McGonagall. Vissa såg nyfikna ut och vissa såg rädda ut - men ändå taggade på börja på Hogwarts.
^Välkomna alla nya förstaårselever till Hogwarts och välkomna till alla andra elever också, sa McGonagall och tittade över salen och riktade sedan sin uppmärksamhet tillbaka till förstaårseleverna. ^Innan ni sätter er måste ni sorteras in i era hus - ert hus kommer att bli er hem under de kommande året. Ni kan vinna poäng till ert elevhem men ni kan också förlora poäng. Jag ska ropa upp er en och en och ni ska sätta på er den här hatten (visar sorteringshatten) och den berättar vilket hus ni hamnar i. Efter att sorteringssermonin har avslutats så har Dumbledore några viktiga saker som han vill meddela.
Anderson, Alyssa".
En nervös men spänd liten brunette går upp för stegen och sätter sig på stolen. Hon sätter hatten på huvudet. Det tar ett par minuter och sedan ropar hatten ut "RAVENCLAW" och ett jubel kommer tätt därpå från Ravenclaw-bordet. Hon tar av sig hatten och halvt går, halvt springer ner för att sätta sig på en stol vid bordet. Hon skakar hand med några elever.
^Bryce, Kieran, läser McGonagall på listan.
En lång, smal kille går självsäkert upp och sätter sig på stolen medan han sätter på sig hatten. Den här gången tänker inte hatten lika länge innan den ropar ut "SLYTHERIN" och ett jubel kommer från Slytherin-bordet. Han tar av sig hatten och går ner för att sätta sig med sina nya kamrater.

Sorteringssermonin fortsätter och tillslut har alla förstaårselever hamnat i sina nya hem. Professor McGonagall rullar ihop listan med alla namn och går med den, stolen och hatten till sidan. Dumbledore ställer sig upp och reser handen för att igen få allas uppmärksamhet. När alla är tysta börjar han prata:
^Jag vill välkomna er alla till ett nytt år på Hogwarts skola. Jag hoppas att ni ska ta hand om de nya eleverna och vägleda dem när de behöver. Innan vi börjar med vår festmåltid vill jag presentera Mr Barty Crouch från ministeriet, han har några saker som han vill säga.
En man vid änden av bordet i lång rock och hatt reser sig upp och går till mitten av scenen. Alla tittar i spänning på vad han har att säga.

--------
Slut på kapitel 1

En text du nyss läst

29 mar, 2021 16:57

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Bra skrivet, tycker om dialogen när de skojar med Remus!

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

29 mar, 2021 19:51

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Triwizard Tournament - under James och Lilys tid

Du får inte svara på den här tråden.