Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lupple Och SagaG

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Lupple Och SagaG

1 2 3 ... 67 68 69
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Rai Hino
Elev

Avatar


Lupple

Mall:
Namn:Natalie
Ålder: 16
Utseende: ljust brunt hår, 1,69, bina ögon, blek

20 jan, 2020 18:02

Lupple
Elev

Avatar


Namn: Joshua
Ålder: 16
Utseende: Lång, mörkt hår, bruna ögon & muskulös.

Farbror: Anthony

i solemnly swear that I am upp to no good ;)

20 jan, 2020 18:55

Detta inlägg ändrades senast 2020-01-20 kl. 19:20
Antal ändringar: 1

Rai Hino
Elev

Avatar


Natalie vaknade och kollade på klockan den var 07:50 hon började om tio minuter.
Hon kastade på sig sina kläder och sprang ner till köket och hällde upp café i sin termos sedan sprang hon till skolan.

20 jan, 2020 19:07

Lupple
Elev

Avatar


Joshua stod i badrummet, hos sin släkting som han numera bodde hos och la rätt håret. Försökte lägga rätt sitt hår.
Det var första dagen i den nya skolan och han var allt annat än glad över detta.
Från det att han hade blivit utvisad från flocken(?), från det att hans föräldrar hade dött hade han flyttat runt bland olika släktingar.
Nu bodde han hos sin farbror, förhoppningsvis det sista stället innan han blev myndig.
" Joshua, du kommer komma för sent." Ropade hans farbror, Anthony.
"Du om någon borde veta att jag kan ta mig snabbt från ett ställe till ett annat." Flinade han och steg ut från badrummet och fällde upp sin huva över håret.
Anthony stirrade skarpt på honom. "Du skulle bara våga Joshua. Det är viktigt för dig att smälta in, ta bussen." Sa han och Joshua himlade med ögonen.
"Du vet att jag kan köra bil." Sa han irriterat och gick mot hallen för att ta på sig sina ytterkläder.
"Nu ska du åka buss, snälla Joshua- vi behöver inte mer uppmärksamhet än vad vi redan har i denna lilla stad. " Sa han och Joshua nickade sakta.
"Jag fattar, farbror. Jag fattar." Sa han och öppnade dörren.
"Det är fullmåne på fredag så du måste vara hemma då." Sa han och Joshua skrattade lågt.
" Som om jag ens kommer få vänner, och jag känner det nog mer än vad du gör. Vi hörs." Sa han och steg ut från ytterdörren och halvsprang fram till busshållplatsen som låg en bit bort.
Klev på bussen som kom och tog en plats längst bak.

Resan till skolan var lång, och större delen så stirrade han bara ut över skogarna. Det fanns väldigt mycket skog här och det var positivt.
Efter cirka trettio minuter så stannade den vid skolan och Joshua steg av bussen och gick in till skolan. De flesta var redan här och han kunde redan nu se grupperingar.

i solemnly swear that I am upp to no good ;)

20 jan, 2020 19:20

Rai Hino
Elev

Avatar


Hon Bode tack och lov nära skolan.
När hon hade kommit in i skolan sprang hon till skåpet och slängde in sin rygga och tog fram matte boken.
Sen sprang hon vidare till matten.
Hon knakade på dörren för lektionen hade redan börjat.
Läraren öppnade och gav henne en sur blick.
- förlåt, sa hon och satte sig vid sin pojkvän.
När läraren var upp tagen gav hon honom en puss.

20 jan, 2020 19:27

Lupple
Elev

Avatar


Joshua tog sig till receptionen direkt, det var rätt enkelt och hitta och där fick han vänta en stund innan hans schema blev tilldelat och lite annan övrig information.
Han tackade med ett snett leende och fick väganvisningar till första lektionen- matematik.
När han väl hittat dörren så stod han en stund och stirrade på den innan han lyfte handen mot handtaget men blev avbruten av vad han antog var rektorn.
" Ursäkta, ursäkta. Jag ska följa dig in." Sa hon leendes. Joshua stirrade på kvinnan, var hon tokig?
Han ville absolut inte ha sällskap in men han hann inte säga något om detta innan kvinnan öppnade dörren och gick fram till katedern och vinkade in honom.
"Ni har en ny elev i klassen, jag förväntar mig att ni får honom att känna sig välkommen." Sa rektorn och Joshua, stod vid hennes sida och iakttog klassen.
Det fanns ingen han kände sig direkt hemma med och ganska snart lämnade rektorn klassrummet och läraren harklade sig lite och nickade mot en tom plats.
Joshua gick dit, slog sig ned och tittade mot tavlan. Lyssnade på genomgången.
" Din mattebok, öppna den." Sa läraren ganska argt och Joshua tittade på läraren.
" Har inte fått någon." Sa han avslappnat och tittade på läraren som verkade bli lite chockad över svaret.
"Nåväl, vi löser det sen." Sa läraren och återgick till genomgången.

i solemnly swear that I am upp to no good ;)

20 jan, 2020 19:44

Rai Hino
Elev

Avatar


Natalie såg att rektorn och en kille kom in.
Han var rätt snygg tänkte hon.
Sedan vände hon blicken mot Oskar hennes kille.

20 jan, 2020 19:49

Lupple
Elev

Avatar


Joshua satt vid sin plats och såg på genomgången, på tavlan på alla uträkningar och insåg att han redan kunde detta.
Han hade aldrig haft svårt för matematik och när lektionen väl var slut så gick han fram till läraren för att få ut en mattebok. Han la ned den i sin slitna väska och gick ut från salen.

i solemnly swear that I am upp to no good ;)

20 jan, 2020 19:52

Rai Hino
Elev

Avatar


Natalie gick ut ur klassrummet och gick fram till den nya killen.
- hej jag heter Natalie och ville bara säga välkommen till skolan, sa hon.

20 jan, 2020 19:59

Lupple
Elev

Avatar


Joshua snurrade runt då han kände någon i närheten och hörde någon prata.
Han tittade på tjejen framför sig och tvingade fram ett leende. fHej Natalie. " Sa han och sträckte fram sin hand för att skaka hennes.
"Joshua." Log han.
"Tack för det varma välkomnandet. " Sa han med ett flin på läpparna.

i solemnly swear that I am upp to no good ;)

20 jan, 2020 20:10

1 2 3 ... 67 68 69

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Lupple Och SagaG

Du får inte svara på den här tråden.