Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[Privat] Rollspel mellan Ariana Lestrange och Melusine

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [Privat] Rollspel mellan Ariana Lestrange och Melusine

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Melusine
Elev

Avatar


Ariana Lestrange

Här nedan är mallen som du kan fylla i:

Namn:
Smeknamn:
Ålder och födelsedag:
Födelseplats:
Kön:
Nationalitet och etnicitet:
Sexualitet:
Utseende (hårfärg, längd, ögonfärg, etc)
Patronus:
Trollstav:
Elevhem:
Personlighet:
Styrkor:
Svagheter:
Familj:
Bakgrundhistoria:
Vänner på Hogwarts:
Lärare som hen gillar:
Lärare som hen ogillar:
Favoritämne:

11 sep, 2019 21:28

Ariana Lestrange
Elev

Avatar


Namn: Rose White
Smeknamn: Rose
Ålder och födelsedag: 15 år född den 5 juni
Födelseplats: London
Kön: Tjej
Nationalitet och etnicitet: Brittisk
Sexualitet: Bisexuell
Utseende (hårfärg, längd, ögonfärg, etc) : Midjelångt blont lockigt hår, blåa ögon och kort längd för sin ålder.
Patronus: Delfin
Trollstav: Idegran med viliehårskärna
Elevhem: Ravenclaw
Personlighet: Rose är beslutsam och vet vad hon vill, hon är också ambitös och kämpar hårt för det hon önskar. Hon är tävlingsinriktad och har svårt för att förlora. Hon är ingen särsklit öppen person och djupt inne är hon blyg och omtänksam men antar ofta en kall och hård fasad för att slippa bli sårad. Men trots att hon kan upplevas som känslokall är och hård mot andra, är hon inte elak utan vänlig även om hon ibland kan vara tempramentsfull. Innerst inne har hon alltid känt det som om hon inte passar in, även om hon haft vänner att umgås med. Därmed försöker hon alltid passa in och uppskattar ibland ensamhet där hon kan slappna av och slippa anstränga sig.
Styrkor: Trollformellära/studier, argumentatio/få som hon vill
Svagheter: Trolldryckskonst, konsten att förlora, dålig på att praktisera den teoretiska magin hon lätt lär sig men sen kan ha svårt att utöva.
Familj: Hennes föräldrar var aurorer men förlorade sina liv pågrund av en dödsätares dåd när hon var 11 år. Hon har sedan dess bott med sin pappas barndomsvän som tagit hand om henne.
Bakgrundhistoria:Hon fick aldrig särskilt mycket tid eller uppmärksamhet av sina föräldrar och hon var ensambarn vilket har gjort att hon växt upp i ensamhet och lärt sig överleva på egen hand. Hon har också vant aig vid att hon måste vara hård för att ta sig fram i livet.
Vänner på Hogwarts:
Lärare som hen gillar:
Lärare som hen ogillar:
Favoritämne: Trollformellära

Var så himla läne sedan jag läste böckerna och har därför glöt bort mycket av de sista som jag läst om minst gånger. Så har inte så bra koll på vilka elever och lärare som skulle finnas på skioan vid den tiden och i henes ålder... Säg till om jag gjort något fel eller om jag bör ändra på något.

13 sep, 2019 22:32

Melusine
Elev

Avatar


Nejdå, allt ser bra ut. Vill du börja?

Namn: Celana Rosier
Smeknamn: Lana
Ålder och födelsedag: 15 år, född 26 november 1979
Födelseplats: Paris, Frankrike
Kön: Tjej
Nationalitet och etnicitet: hennes föräldrar är båda franska, men gick båda på Hogwarts och flyttade tillbaka hem till Frankrike när de hade gått ut. När Lana skulle börja skolan flyttade de tillbaka till storbritannien så att hon skulle få gå på Hogwarts hon med.
Sexualitet: Lesbisk, men förnekar det för alla inklusive sig själv.
Utseende (hårfärg, längd, ögonfärg, etc Lana silkeslent, spikrakt blont hår och bruna ögon. Hon har mycket eleganta ansiktsdrag. Hon är ca 1,73 lång och eftersom hon är en dansare är hon nätt, och har ett mycket graciöst sätt att röra sig.
Patronus: Vit svan
Trollstav: 11 tum Blackthorn, unicorn hair core och surprisingly flexible.
Elevhem: Slytherin
Personlighet: Lana är innerst inne omtänksam och osjälvisk, men pga hennes föräldrars uppfostran känner hon ett tvång att alltid prestera på topp och att vara bättre än alla andra. Hon kan vara ytlig och väldigt stolt.
Styrkor: modig, snabbtänkt, listig, ambitiös
Svagheter: har svårt att stå upp för sig själv, är självkritisk och perfektionistisk, dömer andra
Familj: Renblodig släkt som alla står på Voldemorts sida och förväntar sig att hon ska göra detsamma. Hon har inga syskon och är inte särskilt nära med någon i sin släkt. Hennes familj är mycket rik och hon känner ofta att det enda de bryr sig om är att uppehålla sin image som den perfekta familjen.
Bakgrundhistoria: växte upp i Frankrike och flyttade till London när hon var elva. Hennes föräldrar har alltid skämt bort henne med dyrbarheter och resor, hon växte upp som en överklassflicka i lyx. När hon började ifrågasätta sin sexualitet så värmdes hennes syn på muggelföddda och halvblod långsamt upp. Hon såg paralleller i att hon själv inte valde att födas som lesbisk till att mugglarfödda inte väljer sin blodstatus. Självklart har hon inte berättat för sin familj att hon är lesbisk då det skulle innebära att hon blev bränd från familjeträdet och arvslös. Hon låtsas ha samma hat mot muggelfödda som sina föräldrar.
Vänner på Hogwarts: Pansy Parkinson, Blaise Zabini, Draco Malfoy, Theodore Nott, Daphne Greengrass. Fast i hemlighet gillar hon inte sina vänner.
Favoritämne: Magihistoria

14 sep, 2019 20:36

Ariana Lestrange
Elev

Avatar


Ändrar elevhem till Gryffindor, hoppas det är okej!

När Rose steg på tåget var det nästintill tomt. Några enstaka kompisgäng vandrade runt i korridorren på jakt efter den bästa platsen med koffertarna släpandes efter dem. Rose slank in den allra första kupén och drog igen dörren efter sig. Synen av de vadderade sätena var välbekant och en förvirrande känsla av lugn blandat med stress spred sig i hennes kropp. Hon sjönk ner på platsen närmast fönstret och släppte ut sin katt Newton på fri fot. Hon betraktade hur han nöjt rullade runt på sätet samtidigt som korridorren utanför fylldes med alt fler och fler elever. I hemlighet önskade Rose att hon skulle få tillbringa resan till Hogwarts med endast Newton som sällskap. Men då hade hon kanske behövt välja kupén allra längst bak. Hon suckade åt sitt misstag och blickade ut genom fösnteret och iaktog elever som ofamnade sin föäldrar. Sina livs levande föräldrar.

(ledsen för stavfel...)

17 sep, 2019 19:10

Melusine
Elev

Avatar


Ursäkta mig för mitt sega svar! Visst är det okej, absolut!
___
Lana satt och tittade ut genom fönstret på hogwartsexpressen när de gröna skotska landskapen rullade förbi där ute. Hon var försjunken i tankar på sin familj. Innan hon hade gått på tåget hade hon skymta sin kusin. Med ett dödsätarmärke på sin arm. Lana försökte skaka av sig obehaget medan hon satte upp sitt blonda hår i en knut på huvudet och koncentrera sig på sin bok.

20 sep, 2019 21:12

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [Privat] Rollspel mellan Ariana Lestrange och Melusine

Du får inte svara på den här tråden.