Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS rollspelargärna och Emma07

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS rollspelargärna och Emma07

1 2 3 ... 7 8 9
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Emma07
Elev

Avatar


Here it is rollspelargärna

Namn: Zacharias (Zach)
Ålder: 17
Art: Varulv
Utseende: mörkbrunt mot svart hår, ganska lång och muskulös, bruna ögon. Bild kanske kommer sen!
Personlighet: Zach blev biten av en annan varulv för fyra år sen, och har relativt snabbt lärt sig allt vad det innebär att vara varulv efter det. Han är en ganska gladlynt, trevlig och ömsint person - han ser oftast till alla andras bästa före sig själv. Hans bakgrund har varit rätt bra, han växte upp med båda föräldrarna som sedan skilde sig när han var 7, dock som vänner. Han har därefter bott varannan vecka hos dem. Han började dock på den här skolan istället för vanligt gymnasium, innan var han mer "självlärd" och han ville lära sig både förstå och kunna använda sina krafter mer och mer.
Övrigt: Han har förstärkta sinnen tack vare att han är varulv, han är också snabbare och starkare än normala människor.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

16 aug, 2019 22:10

rollspelargärna
Elev

Avatar


Namn: Lily Brown
Ålder 17
Art: häxa
Utseende: Lily har långt mörkt hår som har naturliga lockar. Hon Har mörka ögon och har kopparbrun hy. Hon går alltid runt med kläder där hon kan förvara sin trollstav ifall hon behöver den. Dessutom har hon en fenixfågel tatuerad på bröstet.

Personlighet: Lily fick veta att hon var häxa ganska tidigt i livet. Det syns ofta när man är ett par år. I början så kunde inte kontrollera sina krafter och behövde alltid en trollstav för att trolla. Men nu har hon lärt sig att hantera sina krafter och kan göra de allra flesta besvärjelser med händerna. Lily är en väldigt glad tjej som älskar att ha kontakt med folk. Hon har aldrig haft något riktigt förhållande.

16 aug, 2019 22:25

Emma07
Elev

Avatar


Zach måste säga att han såg fram emot det nya skolåret som precis höll på att sätta fart. En del av eleverna stannade kvar på internatet över sommaren, men själv hade han inga problem med att vara hemma så åkte hem över loven. Han hade inga problem med att dölja vad han var där så. Det enda som kunde bli problematiskt var fullmånen, men det var sällan problem utan det räckte mest att han bara höll sig undan. Det hände att han förvandlades mot sin vilja, men han lyckades ändå åtminstone behålla kontrollen iallafall. Han var för tillfället påväg genom korridoren och mot klassrummet, nytt för i år var att han skulle börja några nya kurser. Mestadels om olika arter och deras historia. Han verkade vara i god tid åtminstone, då han var en av de första på plats vilket inte inkluderade läraren utan dörren var låst ännu. I väntan på att klockan skulle bli hel lutade han sig mot väggen så länge, såg sig lätt omkring.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

16 aug, 2019 22:36

rollspelargärna
Elev

Avatar


Lily såg på klockan, för en gångs skull så var hon faktiskt i tid. Det var inte så att Lily inte ville komma i tid utan det var bara så att det alltid råkade bli så. Men hon var faktiskt ganska taggad på det nya året och efter att ha ägnat lite tid hos sin familj så var hon även redo för sina lektioner och läxor. Men nu var hon påväg till sin nya lektion. Där verkade vara ganska folktomt förutom en kille som stod där som hon aldrig sett förr.
- hej sa hon med ett litet leende och såg på honom.

17 aug, 2019 07:30

Emma07
Elev

Avatar


Zach såg mot det håll han hörde någon komma ifrån, såg en tjej som verkade vara i hans ålder som han inte kände igen. Han brukade ha rätt bra minne vad gäller ansikten, så det betydde högst troligtvis på att han inte sett henne förut. Han log vänligt mot henne.
"Hej. Vi har inte setts förut tror jag? Jag heter Zach", presenterade han sig vänligt, såg på henne och lade huvudet på sned, lite nyfiken på henne. Det var alltid kul att träffa nya personer här, det var ännu en sak han gillade med skolan. Alla var de speciella på något vis.
"Vad är du här för? Om man får fråga", frågade han vänligt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

17 aug, 2019 13:50

rollspelargärna
Elev

Avatar


Hon såg mot killen när han började prata och hon gav honom ett litet leende.
- Nej, vi har förmodligen haft olika lektioner, jag heter i alla fall Lily sa hon mjukt och drog en hand genom sitt långa utsläppta hår. När han frågade vad hon var här för så lät hon lätt en liten eld brinna i hennes händer.
- jag är en häxa sa hon med ett litet leende.
- dudå? Frågade hon och granskade honom. Han var nog inte vampyr i allafall, det såg han inte ut som. Så kanske trollkarl eller varulv?

17 aug, 2019 19:40

Emma07
Elev

Avatar


Zach såg på henne och log, nickade instämmande. Han hade ändå varit här ett tag nu, så att de haft olika lektioner var definitivt troligast. Häxor hade alltid lite imponerat honom, att kunna göra en massa såna saker. Själv kunde han ju egentligen inte göra särskilt mycket magiskt, utan till exempel hans hörsel var för honom mer naturligt.
"Spännande", sade han, såg på den lilla elden. Han log då hon frågade honom, lät ögonen för några sekunder växla till den bärnstensgula färg dem hade som varulv.
"Varulv", förklarade han.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

17 aug, 2019 20:38

rollspelargärna
Elev

Avatar


Hon nickade sakta och såg på hans ögon när de ändrade färg.
- vad spännande, ser du fram emot denna kursen? Mina föräldrar säger att där är ganska mycket jobb sa hon och tog en klunk av sin vattenflaska innan hon såg sig runt, där var inte speciellt mycket folk ännu eftersom det var ett tag kvar tills lektionen började.

21 aug, 2019 20:51

Emma07
Elev

Avatar


Zach lät blicken vila på henne efter att de ändrats tillbaks till hans vanliga, bruna ögon. Han log och nickade lite lätt.
"Ja, det verkar rätt intressant. Men har inte hört jättemycket om hur den ska vara eller så", sade han, hans föräldrar hade ju inte heller den minsta koll på det som han fick lära sig om här. Han fick erkänna att han var rätt så nyfiken på henne, men varför visste han inte riktigt.
"Hur funkar det att vara häxa?", frågade han nyfiket, det var något han inte visste så mycket om.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2FtncKmuhljYOlO%2Fgiphy.gif

22 aug, 2019 19:57

rollspelargärna
Elev

Avatar


Hon ryckte lätt på axlarna.
- det är inte jättekonstigt. Ofta så märker man om man har magiska krafter ganska tidigt. Att man kan göra saker utan att man tänker på den. Sen skaffar man en trollstav som man använder i början eftersom det är enklast och sen lär man sig trolla utan trollstav och bara med händerna sa hon och log mjukt.
- hur funkar hela varulvsgrejen då? frågade hon.

23 aug, 2019 19:15

1 2 3 ... 7 8 9

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS rollspelargärna och Emma07

Du får inte svara på den här tråden.