prs rollspelare & wolfy
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > prs rollspelare & wolfy
Användare | Inlägg |
---|---|
rollspelare
Elev |
21 maj, 2019 12:57 |
Borttagen
|
21 maj, 2019 16:45 |
rollspelare
Elev |
21 maj, 2019 23:26 |
Borttagen
|
Rowan lutade sig bakåt mot sätet och slöt ögonen. Det var skönt att för en gångs skull slippa köra. De skulle åka till en annan stad för att göra business med ett annat gäng. Han skulle få lite extra vapen, och i utbyte ville de ha droger. Trots att det här innebar tillfällig vapenvila så kände han sig ändå på helspänn och hade svårigheter med att slappna av. Han var påverkad från tidigare men det var inte tillräckligt för att få honom att lugna ner sig. Han satt och skakade med benet, vilade sin darrande hand mot knät medan han lyssnade på Diegos babbel. Skulle han hålla på i samma stil de följande två timmarna hoppades Rowan starkt på att han snart skulle somna.
22 maj, 2019 17:54 |
rollspelare
Elev |
Mireya gick ut från badrummet med en handduk runt håret och badrocken på. Hon kröp upp på sängen som hon, för det mesta, delade med Victor och stirrade på sin spegelbild. Han hade planerat att ta henne på fin middag senare mot kvällen. Hon suckade tyst och började fixa sig, tog dock sin tid då hon visste att han väntade på gäster. Hon visste vad det var för slags gäster då Victor ändå hade varit ärlig med vad exakt han sysslade med och hon hade fått träffa flertalet av hans kollegor, eller vad man ska kalla dem, så den kvällen var inte ens särskilt märkvärdig. Hon visste ju att han endast sagt att han skulle ta ut henne för att visa upp henne egentligen, då hon mer eller mindre var hans "trophy wife" vilket hon egentligen inte hade något emot.
22 maj, 2019 18:05 |
Borttagen
|
Då de senare var framme vid staden klev Rowan ur bilen och körde ner tummarna i fickorna. Han hade en pistol vid bältet som doldes under den mörka tjocktröjan, och en större dolk gömd i strumpan. Diego öppnade bakluckan för att lyfta fram resväskan med lasten av droger. Connor och Mike såg sig skeptiskt omkring, de betedde sig nästan som om de vore med i någon skräpfilm med kriminell handling. Rowan gick fram till dörren för att knacka på, kände sig till lite bättre mods jämfört med tidigare i bilen.
24 maj, 2019 15:20 |
rollspelare
Elev |
Mireya hörde hur det knackade på dörren, övervägde nästan att gå för att öppna men hörde hur någon, säkert en av Victors springpojkar, öppnade och hälsade gästerna välkomna. Hon himlade lätt med ögonen och fortsatte med sitt smink, skulle ändå ner och hålla dom sällskap en stund innan Victor och hon skulle iväg.
Mike öppnade dörren och log smått mot grabbarna, han var den enda trevliga som inte lekte tuff framför nytt folk vilket var anledningen till att han skulle stå för första intrycket. "Läget? Ni åkte ganska långt va? Är ni hungriga? Törstiga?" frågade han och ledde dem mot vardagsrummet där Victor satt med Philip och rökte. 3 jun, 2019 01:47 |
Borttagen
|
Då dörren öppnades vände Rowan blicken till den lite för pratglade killen, inte ett dugg imponerad av det så kallade första intrycket. Han nöjde sig med att skaka på huvudet innan han klev in, fortsatte ut till vardagsrummet där han satte sig ner i en fåtölj medan Diego ställde väskan med knarket på soffbordet.
4 jun, 2019 13:41 |
rollspelare
Elev |
Mireya kände sig klar ganska snabbt ändå så hon kände att hon lika gärna kunde gå ner och sätta sig med grabbarna. Hon tog på sig en svart klänning i silke med djup urringning och ärmar som fick det att se ut som att hon hade vingar när hon lyfte på armarna. Hon log nöjt åt sin spegelbild innan hon tog på sig ett par klackskor och gick ner.
Victor öppnade väskan med knarket och la upp det på bordet, skulle be Mireya testa då hon brukade ha koll på vad som var bra och vad som inte var bra. Han själv hade knarkat för mycket för att ens orka lägga märke till skillnaden mellan det. Han tittade mot trappan då han hörde henne komma och log smått. "Hjärtat, kom och kolla om det här är bra så ska jag hämta era grejer." sade han, det sista då till Rowan. Han reste sig upp och gick till baren, tog väskan som var bakom och hällde upp ett glas vin till Mireya som han räckte över när hon gick förbi honom till bordet. 4 jun, 2019 15:31 |
Borttagen
|
Killen som öppnat dörren kom snart gående med en bricka, delade ut vatten åt alla. Rowan drog fingrarna över hakan för att hålla tillbaka ett flin: synen var bara för skrattretande. Han tog ändå emot glaset, lite vatten skulle inte göra honom skada heller. Han satte nästan vattnet i halsen då en mörkhårig tjej dök upp. Mireya var den sista personen han hade trott att han skulle se där. Det gjorde honom arg. Vad trodde hon att hon höll på med? Rowan harklade sig lätt och spände käkarna, han kunde ha ett ganska kort temperament ibland vilket inte var till hans fördel.
4 jun, 2019 16:02 |
Du får inte svara på den här tråden.