Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Robin Hood

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Robin Hood

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
LadyGhoost
Elev

Avatar


Jag och Vildvittra fick feeling att rollspela något som utspelar sig i Robin Hood's värld. Och hade därför velat ha max två till som vill vara en del av detta.

Handlingen kretsar kring livet i Sherwood och Robin Hood's gäng. Din karaktär skall ha någon koppling till detta. Om du väljer att vara en del av deras gäng, eller en medbrottsling, i till exempel slottet är upp till dig. Du rollspelar en egen karaktär, alltså inte en befintlig, men att ha kopplingar till befintliga karaktärer genom familj, kärlek, vänner eller liknande är acceptabelt. Handlingen är inte spikad i sten, utan följer till början den typiska Robin Hood historien med att "ta ifrån de rika och ge till de fattiga", och vi tar det därifrån.

Jag kommer utgå ifrån BBC Robin Hood, därav att karaktärer ifrån den serien kommer vara med, att du måste ha sett denna är dock inget krav, då handlingen inte är den samme, ifall du endast sett till exempel Disney's variant, är detta okej.

NPC (Non-player characters, det vill säga de karaktärer som inte är våra egna) Karaktärer:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Robin Hoods gäng:
Robin Hood
Little John
Much
Allan a Dale
Will Scarlett
Djaq
Tuck
Marian (allierad)

"Onda":
Sheriffen av Nottingham, Vaisley
Guy of Gisborne
Prins John


Regler:
Skriv i tredje-person (han eller hon).
Endast en karaktär per person.
Inget Powerplay.
Skriva långa, välformulerade inlägg.

Ifall vi anser att du inte kan leva upp till de reglerna, kommer vi neka dig att ansluta dig till rollspelet!

Mall:
Namn:
Kön:
Ålder:
Utseende:
Familj:
Personlighet:
Backgrund:
Vapen:
Koppling till Robin och hans gäng:
Titel [om sådan finns]:
Övrigt:
Rollspelare:

Namn: Kinsey Hazel
Kön: Kvinna
Ålder: 30
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi-h2.pinimg.com%2F564x%2F5e%2Fe2%2F19%2F5ee219676c8ecb3d455520c4590d6134.jpg
Familj: Fadern Simon dog i kriget. Modern Leonora och systern Mirtha är i livet.
Personlighet: Rollas fram
Backgrund: Kinsey föddes adlig, och har fått en gedigen uppfostran. Hon växte upp i ett kärleksfullt hem och var extra nära fadern, och tog det mycket hårt när han var tvungen att gå ut i krig. När han försvann fick hon ansvaret över deras grevskap då modern är väldigt sjuk. Hon gjorde sitt bästa, men när problemen blev för stora så skickade hon modern och systern till Skottland och släktingar där. När rollspelet börjar har hon fortfarande grevskapet kvar och kämpar för att behålla det, då sheriffen vill ta det ifrån henne.
Vapen: Kniv och svärd.
Koppling till Robin och hans gäng: Blir tillsammans med Robin Hood, barndomsvänner.
Titel [om sådan finns]: Lady of Hazel (påhittat grevskap)
Övrigt: -
Rollspelare LadyGhoost

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

15 mar, 2019 21:41

Vildvittra
Elev

Avatar


Namn: Rind Tyrsdotter (Kallades Rubin på slottet)
Kön: Kvinna
Ålder: 25 år
Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2Ffdasde.jpg
Har ett brännmärke på vänster handled där Prins Johns sigill är fastbränt, döljer det med ett läderarmband.
Familj: Hennes far Tyr är rik handelsman från norden som åker på handelsresor världen över.
Personlighet: Rollas
Bakgrund: Rind föddes som rik handelsdotter i norden. Lärde sig både räkna och skriva i tidig ålder.
Brukade följa med fadern på mindre resor. Vid 15 års ålder var hennes sista, deras skepp blev anfallet och Rind togs tillfånga hon vet inte vad som skedde med skeppet och sin far.
Hon togs till England och gavs som gåva till Prins John, blev hans privata älskarinna.
Lyckades fly från slottet vid 20 års ålder med ett oönskat barn i magen och har sedan dess levt på flykt.
Vapen:Pilbåge och dolk
Koppling till Robin och hans gäng: Robins gäng hittade henne då hon skulle till och föda och tog henne till en gumma som kunde hjälpa henne.
Förlossningen gick bra, men barnet var dödfött vilket Rind såg som ett gott tecken.
Hon lever ensam i skogen, men de känner till henne. Hon kommer och är med dem ibland.
Övrigt: Kallades Rubin på slottet p.g.a. hennes röda hår och att hon vägrade avslöja sitt namn.
Prins John har satt ut en stor summa pengar till den som finner henne och återför henne till honom.
Rollspelare: Vildvittra

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

15 mar, 2019 22:46

LadyGhoost
Elev

Avatar


Skrivet av Velma Dinkley:
Kan tänka mig att ge detta ett försök har dock bara sett disneys variant av Robin hood.
Dock av det jag sett tidigare är dina inlägg kortare än vi föredrar, tyvärr.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

16 mar, 2019 15:41

Vildvittra
Elev

Avatar


Kkaebsong skulle du vilja vara med?

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

17 mar, 2019 11:54

Borttagen

Avatar


Jo, det skulle jag ju kunna vara. ^^ Men med tanke på att jag har fyra roll igång kanske jag svarar ganska segt. Men om ni är okej med det så hakar jag gärna på!

17 mar, 2019 13:44

Vildvittra
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jo, det skulle jag ju kunna vara. ^^ Men med tanke på att jag har fyra roll igång kanske jag svarar ganska segt. Men om ni är okej med det så hakar jag gärna på!


Jo, men det är lugnt, jag har jobb och så med så jag svarar heller inte snabbt
(Förutom denna vecka då jag legat sjuk hemma)

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

17 mar, 2019 13:48

Borttagen

Avatar


Då skriver jag min mall ikväll eller imorgon *tumme upp*

17 mar, 2019 14:03

Vildvittra
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Då skriver jag min mall ikväll eller imorgon *tumme upp*


Toppen

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

17 mar, 2019 14:03

LadyGhoost
Elev

Avatar


Kinsey klev av hästen enkelt, trotts klänningen hon bar. Hon hade lärt sig rida i klänning sedan barnsben, men hon föredrog verkligen att rida i byxor, det passade sig inte för en damn, men hon gjorde det ändå.
"Lady Hazel" sa en välbekant röst och hon vände sig om emot Gisborne och gav honom ett inövat leende, så som det passade en dam.
"Sir Gisborne" svarade hon och accepterade hans hand när han erbjöd den.
"Vad för er till slottet?" frågade han och hon lyfte klänningen en aning, hon visste att han ville försöka få ut information ifrån henne, som han ofta gjorde. De alla trodde att hon var en naïve ung dam, som kämpade för att hålla ihop allt. Det gjorde hon, men inte för att hon inte visste hur det sköttes, utan för att landet såg ut som det gjorde. Lagarna som sheriffen och prinsen införde, gjorde att det var svårt för hennes folk att överleva.
"Sheriffen kallade på mig, jag vet inte varför" sa hon enkelt med ett annat leende.
"Det är säkert inget av större vikt" sa Gisborne och hon nickade "Men kan jag få bjuda dig på tea efter mötet?"
"Om tillfälle ges" svarade hon utan att egentligen vara intresserad av detta, men hon lät inte den andre mannen veta detta. Hon lät den andre mannen eskortera henne till sheriffens kontor, och tackade honom för vänligheten, innan hon knackade på och klev in.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F22276d876906eae77c0f17a042455cf7%2Ftumblr_mr8p071zcU1sty1dfo1_500.gif

24 mar, 2019 20:55

Vildvittra
Elev

Avatar


Rind satt vid sin lägereld och väntade på att kaninen som hon nyss fångat skulle bli klar. Det var en skön sommardag och hon låg i gräset och såg upp på den klarblå himmelen mellan trädtopparna.
Hon log snett, nu var livet ändå bra härligt. Dagar som dessa var det som om hon inte hade några bekymmer alls i världen även om så inte riktigt var fallet. Hon hade ett pris på sig, för den som kunde fånga henne. Men å andra sidan levde hon i Robin Hoods skogar och där hade alla ett pris på sitt huvud. Även om hon till och från levde i deras läger så höll de på sätt och vis koll på henne. Offeciellt tillhörde hon dem väl inte, men gon var alltid välkommen.
De hade hjälpt henne hennes första år i frihet. Hjälpt henne att bli av med barnet, att få vapen och kläder och att kunna leva i en skog något on inte var van vid.
Trots allt att livet kunde vara bra längtade hon hem, eller i alla fall att kunna meddela sig hem och fråga hur allt var. Hon visste inte ens om fadern överlevt, det var 10 år sedan hon lämnade hembygden och var som hände där emellan ville hon inte ens tänka på.

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

25 mar, 2019 19:39

1 2

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Robin Hood

Du får inte svara på den här tråden.