Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[PRS] Theida & yehet

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Theida & yehet

1 2 3 ... 73 74 75
Bevaka tråden
Användare Inlägg
krambjörn
Elev

Avatar


Theida, låt spelet börja!

Mall:
Namn:
Ålder:
Utseende:
Personlighet:
Familj:
Bakgrund:
Övrigt:

Spoiler:
Tryck här för att visa!
Namn: Anthony Adams (Thony, Antie)
Ålder: 17
Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F34800000%2FKai-kpop-94-line-34882515-550-825.jpg
Anthony har tjocka, ostyrliga, mörkbruna lockar som passar till hans nötbruna stora ögon. Käkbenen är skarpa. Även om sjuttonåringen är rätt mager för sin längd - ungefär 182 centimeter,- så har han mycket muskler. Hans armar är magra, men muskulösa, precis som hans ben och mage. Hyn är bronsfärgad och slät, och hans läppar är fylliga.
Personlighet: Många, när de först lägger ögonen på Anthony, tycker att han verkar lite arrogant, chic och kanske en aning självkär. Men, sjuttonåringen är väldigt bubblig och pratglad. Hans personlighet är uppfriskande i all dysterhet. Anthony är även väldigt omtänksam och tror alltid det bästa om människor, vilket han lidit mycket ut av. Men förutom det händer det ofta att han blir smått irriterad, och han har även en rätt seriös sida. Men många tycker om honom på grund av hans nästintill fläckfria personlighet och attraktiva utseende.
Familj: Han bor med sin mamma, som är runt trettiosju år, och hans lillebror som är tretton år gammal.
Bakgrund: Anthony har haft en rätt bra uppväxt, hans mamma har alltid älskat honom för den han är och hans liv är ärligt talat rätt kärleksfylld. Men det fanns en tid då hans föräldrar bråkade och inte hade mycket tid åt sina söner. Under den tiden var det Anthony som tog hand om sin lillebror, William, och på så sätt har de en väldigt bra relation till varandra. Hans mamma kommer från Kroatien och hans pappa från Kina. Sjuttonåringen är mycket duktig på språk, älskar att dansa, träna karate och att rita. Han gillar även att spela gitarr och sjunga när han är ensam.
Övrigt: Anthony är lite utav en living meme, hans ansiktsuttryck pratar för sig själva. På så sätt är han en rätt dålig lögnare, även om han själv inte riktigt vet om det.

20 sep, 2017 22:07

Theida
Elev

Avatar


Är jättedålig på att göra karaktärer, men hoppas det blev ok ^^;

Spoiler:
Tryck här för att visa!Namn: Ray Sparks
Ålder: 18
Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F236x%2F7e%2Fe5%2Fb2%2F7ee5b2232556f364f63d8eed7096b2e1--hot-emo-guys-punk-guys.jpg
Ray har kolsvart hår som går ner en bit i nacken medans luggen , som oftast är i ansiktet, når ned till käkbenen. Han har klargröna ögon som ofta är svartmålade runtom. Hans ögonfransar är lika kolsvarta som hans hår och ovanför hans ögon sitter ett par nästan lika kolsvarta ögonbryn som är smala men ändå smått buskiga. Han har ganska rak, spetsig näsa och skarpa käkar. Läpparna är små men fylliga, han har även en tungpiercing. Ray har väldigt ljus hy och är smal, de flesta skulle säga att han är spinkig. Har ofta svarta/ mörka kläder och hoodies. Han är ca. 173 cm.
Personlighet: Ray är en väldigt ärlig, pratglad person som inte är rädd för att säga vad han tycker. Ibland kan han vara för ärlig, vilket kan leda till att han utan mening säger taskiga saker till folk. Han kan ofta skämta om seriösa grejer som andra kan ta illa upp av. Men kan även ta saker som andra säger lite för seriöst och ta illa upp av det själv. Han är väldigt orädd och tar gärna risker. Om Ray är på dåligt humör märker man det tydligt, för då drar han sig undan och har inte lust att prata med någon alls. Han har även ganska dåligt självförtroende.
Familj: En mamma och pappa som han inte har kontakt med längre, och fosterföräldrar. Ensambarn.
Bakgrund: Ray var ett misstag, och hans föräldrar ville inte ha honom. Därför blev han ofta slagen och misshandlad av sina föräldrar när han var liten. Det ledde tillslut att han fick flytta till ett fosterhem med två föräldrar, men minnena från hans barndom fanns fortfarande kvar och när han blev lite äldre hamnade han i en depression. Han fick även problem med ätstörningar och började röka. Såsmåningom blev depressionen bättre och han slutade röka. när han var 17 flyttade han hemifrån, så numera bor han själv i en liten lägennhet.
Övrigt: Har ibland fortfarande problem med sin ätstörning, även om den är mycket bättre än när han var yngre. Han har även börjat röka igen, men försöker dölja det för de flesta.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fe91b0ef6f64c0d1fc89d594f2d6eb449%2Ftumblr_orhttoC6xi1qa8hdqo1_540.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F64a9cf1126843addce06c1fa1c493d0a%2Ftumblr_ozljf5egVv1rcup1jo3_500.gif

21 sep, 2017 10:27

Detta inlägg ändrades senast 2017-09-24 kl. 16:03
Antal ändringar: 3

krambjörn
Elev

Avatar


Med en enkel knuff med höften får Anthony upp den ostadiga dörren. Han har blivit trött på att den knakar som den gör, och önska att han kunde komma ihåg att ta sig tiden till att fixa den. Dock inte nu, då han antar att det inte skulle vara så roligt för Roy att sitta och titta på, när Anthony inte vet någonting alls om att laga saker.
"Vet du om man kan betala någon för att fixa den där?" frågar han och ställer ner brickan med mellanmålet på. Två varma koppar står stadigt bredvid varandra ifyllda med varmt te. Han har skärt upp några bitar bröd och trätt både ost och gurka på, och en chokladkaka finns också på brädan. Han har alltid gillat choklad. "Vad är det som är så mycket viktigare än mig, om jag får fråga?" undrar sjuttonåringen och lägger sig ner på sängen bredvid sin sittandes kompis som är alldeles uppslukad av datorn. Brädan med matmålet ställde han framför deras ben.

21 sep, 2017 12:17

Theida
Elev

Avatar


Ray var helt fokuserad på datorn och hade inte koll på något som hände runt honom just då. Han hade knappt märkt att Anthony hade kommit tillbaka, och inte heller lagt speciellt mycket märke till vad Anthony hade sagt till honom. Det var säkert inget viktigt han hade sagt, säkert bara hans vanliga pladdrande. Men Ray kände sig ändå tvungen att svara. Annars skulle han väl bara bli irriterad och tro att han inte hade lyssnat. Inte för att han hade lyssnat -eller brydde sig om Anthony blev irriterad- men ändå.
Han kollade upp på Anthony, men eftersom han verkligen inte hade någon aning om vad Anthony kan ha sagt så sa Ray bara smått förvirrat "va?"

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fe91b0ef6f64c0d1fc89d594f2d6eb449%2Ftumblr_orhttoC6xi1qa8hdqo1_540.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F64a9cf1126843addce06c1fa1c493d0a%2Ftumblr_ozljf5egVv1rcup1jo3_500.gif

21 sep, 2017 13:01

krambjörn
Elev

Avatar


Anthony känner sig lite lilla till mods, när den svarthåriga bredvid honom inte lagt märke till hans närvaro. Eller hans ord. Han är ärligt talat lite trött på det där, nu när det är så pass många som bara förmodar och tar honom för givet, inte för att Ray är en ut av de personerna, men i alla fall. Han försöker att blänga leksamt mot sin vän, och hoppas innerligt att han inte ser alldeles för sårad ut.
"Jag frågade vad som var så mycket bättre än att vara med mig," säger han och smackar enkelt med tungan innan han drar en hand genom sina bruna, nu alldeles för långa, lockar. "Skitsamma, jag fixade mellanmål, du borde tacka mig." innan han lyfter på sit ben, för att köra sin fot upp mot Rays ansikte.

21 sep, 2017 15:20

Theida
Elev

Avatar


Det var inte förrän när Anthony nämnde det som Ray la märke till brickan med mellanmål han hade gjort iordning och nu ställt framför deras ben. Två koppar te, två brödbitar och en chokladkaka. Han kollade tillbaka mot Anthony och såg hans svagt leksamma blick. Ray öppnade munnen för att svara och även tacka honom, men Anthony var redan påväg att köra upp sin fot i Rays ansikte. Han tog snabbt upp händerna och höll de en bit framför sitt ansikte för att skydda sig från hans fot. "Men herregUUD, chillaa. Jag skulle uppskatta om du inte körde upp din fot i mitt ansikte. Jag kollade bara på en grej på datorn, sorry, du behöver inte bli så himla sårad" sa Han skämtsamt "och tack för mellanmålet, antar jag".

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fe91b0ef6f64c0d1fc89d594f2d6eb449%2Ftumblr_orhttoC6xi1qa8hdqo1_540.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F64a9cf1126843addce06c1fa1c493d0a%2Ftumblr_ozljf5egVv1rcup1jo3_500.gif

21 sep, 2017 15:40

krambjörn
Elev

Avatar


Anthony blåser upp sina kinder med sina armar utslängda över den breda sängen, men han tar ner sin fot och låter den landa på den mjuka madrassen i alla fall.
"Jag blev inte alls sårad!" protesterar han och drar till sig en utav mackorna. Han hade nämligen glömt att äta frukost under morgonen, vilket gjort att hans mage varit ett helvete för honom. "Jag, fixar något till dig att äta medan du bryr dig mer om din dator än moi, hur fungerar ens den här vänskapen?" självklart skämtar Anthony, han har alltid tyckt om att låtsas vara upprörd, bland annat för att irritera Ray. Om det inte varit för hans noll talang att ljuga, så skulle han nog ha velat bli en skådespelare. "Och sluta ljuga, du skulle älska min fot i ditt ansikte, erkänn."

21 sep, 2017 16:06

Theida
Elev

Avatar


Ray pustade ut och tog ner händerna igen när Athony tog ner sin fot. Han sträckte sig efter en macka men Ray själv kände sig inte speciellt hungrig och ville helst slippa äta något, även om han kanske egentligen hade behövt det.
"Min dator pratar i alla fall inte hela tiden. Eller försöker trycka upp stinkande fötter i mitt ansikte" Protesterade Ray skämtsamt. Självklart brydde han sig inte mer om sin dator än Anthony, han hade bara varit så fast i sin dator att han inte lagt märke till honom när han tidigare kom in i rummet och pratade med honom.
Ray fnissade till lite åt Anthonys kommentar. "Åh fan, du kom på mig. Japp, jag erkänner. Jag skulle verkligen älska att ha din fot i mitt ansikte" Skämtade Ray.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fe91b0ef6f64c0d1fc89d594f2d6eb449%2Ftumblr_orhttoC6xi1qa8hdqo1_540.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F64a9cf1126843addce06c1fa1c493d0a%2Ftumblr_ozljf5egVv1rcup1jo3_500.gif

21 sep, 2017 16:18

krambjörn
Elev

Avatar


Anthony knäpper med fingrarna och pekar mot sin vän som ett pistolskott.
"Vill du att jag ska vara tyst då? Du skulle vara uttråkad utan mig," påpekar han och tar en stor klunk av sitt te medan hans blick åker bort från sin kopp, upp mot Ray. "Ät din mat, jag vill inte ha slitit förgäves." egentligen bryr han sig inte om det, han vill bara att Ray ska få i sig någonting. Visst är Anthony mager, men Ray är lite på en annan nivå. Sjuttonåringen lägger ner sin macka på brädan i protest, om hans vän inte tänker äta, så tänker han själv inte heller göra det. Förhoppningsvis förstår Ray vad det är han menar, eftersom att han är utsvulten.

21 sep, 2017 16:29

Theida
Elev

Avatar


Anthony hade rätt, visst skulle Ray bli uttråkad utan honom. Men för att slippa erkänna så höll han bara tyst istället.
Han suckade åt Anthony när han bad honom att äta. Först tänkte han bara ignorera honom eller säga att han inte var hungrig och inte ville ha, och att Anthony kunde ta hans mat också. Men när Anthony la ner sin macka på brädan, trotts att han var jättehungrig, fattade Ray att det inte skulle spela någon roll vad han sa. Det var bara att äta som gällde.
"Okej då" suckade han. Han tog upp den andra mackan, den som Anthony inte redan hade ätit av, och tog en minimal tugga.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fe91b0ef6f64c0d1fc89d594f2d6eb449%2Ftumblr_orhttoC6xi1qa8hdqo1_540.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F64a9cf1126843addce06c1fa1c493d0a%2Ftumblr_ozljf5egVv1rcup1jo3_500.gif

21 sep, 2017 16:44

1 2 3 ... 73 74 75

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Theida & yehet

Du får inte svara på den här tråden.