Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

2 Maj 1998

Forum > Harry Potter > 2 Maj 1998

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+6


ULTIMAT SPOILERVARNAD TRÅD!! Läs den inte ens om ni inte läst sista boken!!

Seger, det är ordet man använder till andra maj. Seger. Men var egentligen dagen en sån stor vinst? Ingen kan avgöra om ett krigs pris var värt det. Ingen är på exakt rätt känslomässiga avstånd från alla förlorade för att få rätten att beståmma det. Flera av våra vänner, även om vi kanske aldrig träffat dom, dog. Flera av våra allierade miste sina kroppar denna dag. Så varför firar vi då idag? Jo, för att några av oss felaktigt tror att dom har rätt att säga att priset var värt allt.

Andra maj 1998. Det är dagen vi minns, fruktar, sörjer, gläds över och saknar. Vi saknar inte dagen, men vi saknar de själar som lämnade oss. Jag vill lämna 7 sju olika hjärtan till olika personer, för oss att minnas.

Till Fred Weasley. Fred var en underbar person, en stark människa och en rolig karaktär att umgås med. Han saknas och sörjs av vänner, familj, fans värden över och inte minst av sin tvillingbror George. Han var en person som alla tyckte om, på ett eller annat sätt

Till Colin Creevey. Colin var trogen ända till slutet. Han var för ung för Slaget på Hogwarts, men han stannade ändå kvar för att slåss. Colin är en ära för alla Gryffindorare, och han saknas av alalla som kände honom. Hans bror Dennis lika väl som alla som någonsin träffat honom.

Till Remus Lupin. Remus var en av marodörerna, och fastån han tillslut blev den sista som var kvar så kämpade han vidare. Han blev utstött av hela trollkarlsvärlden på grund av hans "lilla pälsproblem", men det var bara deras förlust eftersom de aldrig fick känna dennna fantastiska man. Remus lämnade också efter sig en son, som tillsammans med hela trollkarlsvärlden, den värld som hatade honom, sörjer hans död.

Till Nymphadora Tonks. Tonks var en förebild för alla. Hon bevisade inte bara att man kunde stå fast vid en stark övertygelse trots allt ogillande, utan också, en gång för alla, att Hufflepuffaren kan vara riktigt coola! Vi minns henne och saknar henne ljupt, som en av de mest modiga och coola kvinnorna någonsin. Hon gifte sig med en varulv fastän det gjorde också henne utstött, och hennes son, Teddy, kommer för alltid sörja henne av hela sitt hjärta, liksom också vi, och alla andra delar av världen.

Till Lavender Brown. Lavender blev brutalt mördad av Fenrir Grårygg. Hon var en stark person vars liv innehöll mycket kärlek. Hon sörjs av hela Hogwarts som den underbara person hon var. Lavender var en fantastisk tjej, och alla som någonsin hört talas om henne sörjer hennes död.

Till Severus Snape. Snape hade ett väldigt jobbigt liv. Hans livs kärlek övergav honom, men trots det gav han inte upp. Han fortsätte skydda hennes son, trots att van egentligen borde ha hatat henne för att hon gifge sig med hans värsta rival. Även om Snape hade många brister, så var han i grunden en väldigt god person, som bara råkat in på fel vägar i vissa delar av livet. Och även om jag inte kan säga som Harry att han var den modigaste man jag någonsin känt, så var han defenitivt modig. Han var en cool person, och jag kan ärligt säga att en av mina största drömmar är att finna en pojke som älskar mig som Severus älskade Lily.

Och till alla de andra. De namnlösa personer som dog denna dag, men som inte är mindre saknade för att ingen av oss kände dom. Vila i frid alla soldater. Ni dog för friheten, och jag hoppas ni känner er ärade fastän ingen i min värld vet era namn.

Låt sorgen råda denna dag, men låt oss också glädjas i gryningen. Ty då solens första strålar träffade slottet, då dog Voldemort, då avslutades kriget, och då började glädjens tid. Ty även om ingen kan avgöra om krigets pris var värt det, så kan vi alla enas i att fredens belöning var den bästa belöning någon kunde ha. Låt andra maj bli en sorgens dag, men låt också tredje maj bli en glädjens och fredens dag, och sprid det till alla ni känner!!♥

(Mobil=Slarvfel, Deal with it!)

2 maj, 2015 16:40

Corazon
Elev

Avatar


Vilken fin tråd♥
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Ftumblr_m3d9ldhWqI1qdibyzo1_500.gif
Här är en jättefin gif från hpstuffs.tumblr.com(stort tips!)som passar ihop med denna tråden!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fb85dadd6a3ed1a31c307a274bcaee418%2Ftumblr_oh1oarreOx1sjhtm9o1_500.gif

2 maj, 2015 16:53

illusionofcool
Elev

Avatar


Jättefin tråd!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata1.whicdn.com%2Fimages%2F114121102%2Foriginal.jpg

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

2 maj, 2015 17:08

Borttagen

Avatar


Skrivet av Corazon:
Vilken fin tråd♥
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Ftumblr_m3d9ldhWqI1qdibyzo1_500.gif
Här är en jättefin gif från hpstuffs.tumblr.com(stort tips!)som passar ihop med denna tråden!
Skrivet av illusionofcool:
Jättefin tråd!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata1.whicdn.com%2Fimages%2F114121102%2Foriginal.jpg


Dom har jag sett, dom är jättefina!!♥

2 maj, 2015 18:36

Vildvittra
Elev

Avatar

+1


Är det bekräftat att Lavender dog? Menar bekräftat av JK?
Har alltid hört att det är oklart? O.o

Men i alla fall, fin tråd

Vill även hedra dem som följde Voldemort och även mörkrets herre själv. Alla behöver hedras och alla har sina orsaker till de val de gör.

Ett minne till Bellatrix, en oerhört skicklig häxa som valde att följa den hon hedrade och med besatthet älskade.

Ett minne till Voldemort som kanske med rätt människor och äkta kärlek om sig kunde ha blivit en bra man. Vilka val han än gjorde och hur han än gjorde dem är han en av de skickligaste trollkarlar.

Minne till dem som valde att följa sin herre, stod vid hans sida för det de trodde var rätt och riktigt. För de som tvingades med, för de som ville skydda sina älskade. Ett minne för alla som följde mörkrets herre och dog med honom.

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

2 maj, 2015 18:51

Borttagen

Avatar


Skrivet av Vildvittra:
Är det bekräftat att Lavender dog? Menar bekräftat av JK?
Har alltid hört att det är oklart? O.o

Men i alla fall, fin tråd

Vill även hedra dem som följde Voldemort och även mörkrets herre själv. Alla behöver hedras och alla har sina orsaker till de val de gör.

Ett minne till Bellatrix, en oerhört skicklig häxa som valde att följa den hon hedrade och med besatthet älskade.

Ett minne till Voldemort som kanske med rätt människor och äkta kärlek om sig kunde ha blivit en bra man. Vilka val han än gjorde och hur han än gjorde dem är han en av de skickligaste trollkarlar.

Minne till dem som valde att följa sin herre, stod vid hans sida för det de trodde var rätt och riktigt. För de som tvingades med, för de som ville skydda sina älskade. Ett minne för alla som följde mörkrets herre och dog med honom.


Jag har hört att hon gjorde det O_O Annars så skulle väl Rowligt stoppat alla rykten eftersom dom är ganska så starka ... Aja, jag vet inte, men nu säger vi att hon gjorde det! Hellre att man hedrar någon som inte dog än struntar i någon som gjorde det

2 maj, 2015 19:09

Vildvittra
Elev

Avatar

+1


H@nna

Enligt wiki står det.
During her final year at Hogwarts, Lavender joined the second Dumbledore's Army to oppose Death Eater control of the school. Like others, she eventually took to hiding in the Room of Requirement, and may have been responsible for it forming a bathroom with washing facilities.

Lavender fought in the Battle of Hogwarts, during which she fell from a balcony and was attacked by the werewolf Fenrir Greyback. Rushing to her aid, Hermione blasted Greyback away from her with a powerful spell, and Professor Trelawney dropped a crystal ball on his head.

Immediately after the attack she was seen feebly stirring, but later died from her injuries.


Men hittar inget på Pottermore om det och inget om att JK sagt det. På alla andra ställen står det att man inte vet.

Hur som haver är det som du säger bättre att hedra och minnas dem än att inte göra det

"Flitwick är en mycket liten man, med en mycket lång stav."

2 maj, 2015 19:32

Frivolt
Elev

Avatar


RIP alla fina underbara människor som fick sätta livet till för sju år sen för att hjälpa till att förinta voldemort!

♥ ♥

Vi vill komma ihåg er!


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F84a92f729c56c7d889c5d0584b0b0421%2Ftumblr_mkis48zwEC1s6msibo1_500.gif

2 maj, 2015 22:03

Irma Pince
Elev

Avatar


Må dom vila i frid❤️❤️

Läs gärna min fanfiction "Lorcan och Lysander- Livet mot orättvisor." http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=36465

2 maj, 2015 22:19

Vargtorn12461
Elev

Avatar


this makes me so sad

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Fd2e43d770e65969fb0aa862349c9b9d0%2Ftumblr_my7vso5Fes1s8r4ago1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F19561132%2Ftumblr_lw9nw4VBLL1qkyxs4o1_500_large.gif

2 maj, 2015 22:34

1 2

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > 2 Maj 1998

Du får inte svara på den här tråden.